خبر فوری

 
 
تظاهرات مردمی علیه مقامات ارتش پاکستان
کد خبر :1638025874

10:51 1397/06/04


برچسب ها : ارتش, پاکستان, تیراندازی,

تیراندازی ارتش علیه تظاهرات کنندگان موجب خشم مردم شد


مردم محلی وزیرستان شمالی در روز جمعه عليه تیراندازی ارتش بر مردم که در نتیجه این تیراندازی 2 نفر از اهالی منطقه وزیرستان شمالی کشته شدند تظاهرات کرده و از دادگاه نظامی خواستار بازخواست از افسران مسئول شده اند.
یکی از اعضای مجلس ایالتی و رئیس گروه حفاظت از پختون، محسن داؤر نیز در این تظاهرات حضور داشت. وی طی انتشار کلیپی از خود گفته است که، این تظاهرات علیه تیراندازی بر تظاهرات کنندگان صورت گرفته است که چرا زمانی که مردم درحال تظاهرات صلح آمیز بودند ارتش بر آنها تیراندازی کرده است؟!
وی افزود : چرا زمانیکه در منطقه ای انفجاری رخ می‌دهد، فورا در منطقه عملیاتهایی صورت می‌گیرد که در این عملیات‌ها، مردم محلی و بیگناه مورد ظلم و ستم از سوی ارتش قرار می‌گیرند؟ تازمانیکه دادگاه نظامی افسران نظامی مربوطه را بازخواست نکند به تظاهرات خود ادامه خواهیم داد.

 


طبق گزارش مردم محلی موجود در منطقه : تظاهرات کنندگان کمیته ای به تعداد 11 نفر را تشکیل داده اند که این کمیته مردمی در حال مذاکره با مقامات دولتی است.

روز جمعه اهالی روستای همزونی واقع در قسمت غربی میرانشاه، عليه دستگیری های غیر قانونی اهالی این روستا تظاهرات کردند، هنگامی که تظاهرات کنندگان به نزدیکی یکی از ایست بازرسی ها رسیدند هدف تیراندازی ارتش قرار گرفتند.
طبق گزارشات مردم محلی در اثر تیراندازی ارتش بر مردمی که در حال تظاهرات بودند، 2نفر کشته و 6 نفر نیز زخمی شده اند.
تظاهرات فعلی که علیه تیراندازی ارتش بر تظاهرات کنندگان در روز جمعه صورت گرفته است در میرانشاه و روبروی بیمارستان منطقه در حال انجام است.
برای شرکت در این تظاهرات صلح آمیز مردمی، مردم از مناطق مختلف از جمله : وزیرستان جنوبی، باجور و خیبر پختون خواه حضور دارند.
طبق گزارشات مردمی : مردم پس از تیراندازی ارتش عليه تظاهرات کنندگان در روز جمعه به خشم آمده اند که از روز شنبه نیز شروع به تجمع و اعتراضات شدید عليه مقامات ارتش کرده‌اند که هم اکنون نیز این تظاهرات ادامه دارد.

 


این تظاهرات علیه دستگیری های غیر قانونی انجام شده توسط ارتش صورت گرفته است.
چندی پیش نیز به دلیل کشته شدن یکی از سربازان ارتش در اثر حمله افراد ناشناس، ارتش در منطقه عملیات جست و جو انجام داد که مورد خشم مردم محلی قرار گرفت.

چند روز قبل نیز در اثر انفجار بمب دست‌سازی که کنار جاده کار گذاشته شده بود، یکی از سربازان ارتش کشته و تعدادی نیز زخمی شده بودند.
ناگفته نماند که عملیات بزرگ نظامی ارتش علیه تروریسم در منطقه وزیرستان از سال 2014 شروع شده است که در اثر این عملیات تعداد زیادی از مناطق وزیرستان خالی از سکنه است و درحال حاضر پس از گذشت چندین سال تعدادی از مردم به خانه های خود بازگشته اند و عده ای نیز هم چنان به دور از خانه و کاشانه ی خود درحال سکونت هستند.

ارسال نظر

 
1