خبر فوری

 
 
تظاهرات مردمی در نقاط مختلف ایالت سند در اعتراض به ربوده شدن شهروندان سندی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان
کد خبر :1716567730

16:20 1399/04/09


برچسب ها : افراد ربوده شده سند, تظاهرات, جنبش آزادی سند, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان سندی,

صدها تن از مردم شهرهای مختلف ایالت سند در اعتراض به روند ربوده شدن شهروندان سندی به دست سرویس های اطلاعاتی با حضور در خیابان ها خواستار آزادی هرچه فوری افراد ربوده شده و توقف این روند در ایالت سند شدند.


 

سند: به گزارش راز نیوز| صدها تن از مردم شهرهای مختلف ایالت سند در اعتراض به روند ربوده شدن شهروندان سندی به دست سرویس های اطلاعاتی با حضور در خیابان ها خواستار آزادی هرچه فوری افراد ربوده شده و توقف این روند در ایالت سند شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، به دنبال ربوده شدن بیش از 60 تن از اعضای گروه های جدایی طلب سند در نقاط مختلف این ایالت، جنبش صدای افراد ربوده شده سند در فراخوانی از تمامی شهروندان سندی درخواست کرد در اعتراض به این اقدام سرویس های اطلاعاتی به تجمعات اعتراضی بپردازند.

در پی این بیانیه جنبش افراد ربوده شده سند، صدها تن از مردم شهرهای حیدرآباد، لارکانه، میهر، فریدآباد، خیرپور ناتن شاه، فیض گنج، گولارچی و دیگر نقاط ایالت سند با سر دادن شعارهای علیه نهادهای امنیتی مراتب اعتراض خود را به ناپدید شدن شهروندان سندی اعلام نموده و خواستار آزادی هرچه فوری این افراد از بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان شدند.

در این حین مردم شهر حیدرآباد نیز با حضور در مقابل باشگاه مطبوعاتی به تظاهرات علیه نهادهای امنیتی و سرویس های اطلاعاتی پاکستان پرداختند، در این تظاهرات که با حضور اعضای گروه های جدایی طلب سند از جمله سندو امان چاندیو معاون هماهنگ کننده انجمن صدای افراد ربوده شده سند، سسی لوهار، سندو نواز گانگر، تاج جویو اندیشمند سندی، دکتر نیاز کالانی از رهبران جسقم، نواز خان رهبر جبهه لیبرال زنده باد سند و جمعی از اعضای خانواده های افراد ربوده شده برگزار گردید، اقدام نهادهای امنیتی پاکستان در نقض حقوق بشر و بازداشت غیرقانونی شهروندان سندی به شدت محکوم گردید.

این رهبران در گفتگو با رسانه های محلی اظهار داشتند: سرویس های اطلاعاتی و دستگاه های حکومتی از چندین سال گذشته با نقض حقوق بشر روند بازداشت فراتر از قانون شهروندان و فعالان ملی گرای سندی از نقاط مختلف این ایالت را آغاز کرده اند و بدون هیچگونه محاکمه در دادگاه های کشور، آنان را در زندان های امنیتی قرار داده اند به صورتی که هیچ اطلاعی از وضعیت این افراد در دست نیست.

ما با استفاده از این بستر از نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان عفو ​​بین الملل، کمیسیون حقوق بشر آسیا، اتحادیه اروپا و دیگر نهادهای فعال در زمینه حقوق بشر درخواست می کنیم با پیگیری اقدامات مربوط به نقض حقوق بشر در ایالت سند، دولت پاکستان را برای پایان دادن به اقدامات سرکوبگرانه علیه شهروندان ملی گرای سند تحت فشارهای سیاسی قرار دهند.

سندو امان چاندیو رهبر انجمن صدای افراد ربوده شده سند و سسی لوهار اظهار داشتند: چنانچه روند بازداشت و ناپدید شدن شهروندان ملی گرای سند توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان متوقف نگردید، ما پس از مشورت با تمامی احزاب و گروه های سیاسی موج دوم اعتراضات و تظاهرات خود را آغاز خواهیم کرد.

از سوی دیگر اعضای خانواده افراد ربوده شده سند شامل کاشف تگر، آکاش تگر، مرتضی جونیجو، شاهد جونیجو، انصاف دایو، مرتضی سولنگی و رفیق عمرانی در مقابل باشگاه مطبوعاتی شهر لارکانه به تظاهرات علیه نهادهای امنیتی پرداخته و خواستار آزادی فوری عزیزانشان از بند سرویس های اطلاعاتی شدند.

همچنین تظاهراتی در شهرهای میهر و فرید آباد استان دادو جهت آزادی امتیاز خاصخیلی از اعضای گروه های جدایی طلب سند که از جامشورو به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان ربوده شده است برگزار گردید.

این در حالی است که سورت لوهار از رهبران جنبش صدای افراد ربوده شده سند با انتشار بیانیه ای از ادامه عملیات سرکوبگرانه سرویس های اطلاعاتی پاکستان علیه شهروندان ملی گرای سند خبر داد.

طبق این بیانیه ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان شب گذشته در عملیاتی در شهر خیرپور ناتن شاه از توابع استان دادو، یک شهروند ملی گرای سندی به نام ظفر کهوسو  را بازداشت و ناپدید نمودند.

در طی 10 روز اخیر بیش از 60 تن از اعضای وابسته به گروه های جدایی طلب سند از نقاط مختلف این ایالت به دست نهادهای اطلاعاتی پاکستان ربوده شده اند که اسامی برخی از آنان به این شرح است: 1. آکاش تگر فعال حقوق بشر 2. کفایت جتوئی از شهر باقرانی 3. اسرار گوتو از شهر گوتکی 4. امداد شاه از شهر لارکانه 5. امتیاز خاصخیلی از جامشورو 6. انعام کوسو از جامشورو 7. حفیظ پیرزاده از موهنجودارو 8. عرفان بابر سولنگی از کراچی 9. واحد بخش بروهی از کراچی 10. مشتاق چولیانی از کراچی 11. جبار سرکی از کراچی 12. شاهد نوتیار از کراچی 13. تیمور کهوسو از سکر 14. علی رضا دهیو از حیدرآباد 15. سعید منگی از شکارپور 16. لالا مسلم سهرو از رتودیرو 17. احسان منگی از لارکانه 18. وسیم سولنگی از لارکانه 19. محفوظ اسماعیل نوتکانی از بدین 20. آیت الله جروار از بدین 21. مختیار بوزدار از بدین 22. سومار ملاح از بدین 23. الاهی بخش مرکند از بدین 24. جی ام شورو جامشورو.

ارسال نظر

 
1