خبر فوری

 
 
تظاهرات در کابل برای آزادسازی میلیارد ها دلار دارایی مسدود شده افغانستان
کد خبر :683036392

17:33 1400/09/30


برچسب ها : اعتراضات, افغانستان, افغانستان و آمریکا, اموال بلوکه شده, تظاهرات, جنبش مردمی افغانستان, راهپیمایی, کابل,

گروه جنبش مردمی افغانستان در کابل پایتخت افغانستان، صبح امروز سه شنبه تظاهراتی برای آزادسازی میلیارد ها دلار اموال بلوکه شده افغانستان توسط آمریکا و جامعه جهانی را با اجازه دولت موقت طالبان برگزار کرد.


کابل: به گزارش راز نیوز| گروه جنبش مردمی افغانستان در کابل پایتخت افغانستان، صبح امروز سه شنبه تظاهراتی برای آزادسازی میلیارد ها دلار اموال بلوکه شده افغانستان توسط آمریکا و جامعه جهانی را با اجازه دولت موقت طالبان برگزار کرد.

این راهپیمایی که در نزدیکی میدانی در مرکز کابل برگزار شد، معترضان بنرهایی با مضمون «به ما غذا بدهید / به ما اجازه غذا خوردن بدهید» در دست داشتند.

شفیق احمد رحیمی مسئول این راهپیمایی در گفتگو با مطبوعات اظهار داشت: خواسته ما این است که آمریکا هرچه سریعتر دارایی های بلوکه شده افغانستان را آزاد کند. وی خاطر نشان ساخت که این ثروت یک فرد، گروه یا دولت خاصی نیست، بلکه سرمایه و ثروت مردم افغانستان است.

ناگفته نماند پس از روی کار آمدن دولت طالبان افغانستان در 15 اوت سال جاری (23 مهر)، جامعه جهانی من جمله آمریکا حدود 10 میلیارد دلار دارایی های افغانستان را بلوکه کردند که این امر باعث بروز وضعیت نابسامان اقتصادی و پیدایش بحران انسانی در افغانستان شده است.

 

ارسال نظر

 
1