خبر فوری

 
 
تظاهرات در مهمند ایجنسی جهت بازیابی افراد ربوده شده پشتو
کد خبر :1765979918

13:44 1399/12/26


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده, افراد ربوده شده پشتو, افراد مفقود شده, پاکستان, ربایش, سازمان های امنیتی,

روز گذشته خانواده های افراد ربوده شده پشتو در منطقه غلنئی واقع در منطقه قبیله ای مهمند ایجنسی به منظور بازگشت و آزادی هرچه سریعتر افراد ربوده شده بدست سازمان و نیروهای امنیتی پاکستان تظاهرات و راهپیمایی انجام دادند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| روز گذشته خانواده های افراد ربوده شده پشتو در منطقه غلنئی واقع در منطقه قبیله ای مهمند ایجنسی به منظور بازگشت و آزادی هرچه سریعتر افراد ربوده شده بدست سازمان و نیروهای امنیتی پاکستان تظاهرات و راهپیمایی انجام دادند.

گفتنی است تظاهرات کنندگان با در دست داشتن دست نوشته هایی خواستار آزادی افراد ربوده شده شدند و همچنین راهپیمایی اعتراضی نیز به همراه زنان و کودکان در بازار غلنئی انجام دادند. در این بین شخصیت هایی چون ارشد بختیار خان از حزب مردمی پاکستان PPP، لعل بادشاه فعال اجتماعی، ابراز افغان، میرافضل مهمند، حکم خان پندیالتی، حمزالله و میر افضل قندهاری سخنرانی کردند.

سخنرانان در سخنان خود با بیان اینکه ربایش و مفقود کردن افراد نقض صریح قانون اساسی و ضد حقوق بشر است، خاطر نشان کردند در صورتی که این افراد مرتکب جرمی شده اند باید تحویل مقامات قضایی شوند. در پایان، تظاهرات کنندگان تا مقابل درب ام آر نزدیکی پست نیروهای امنیتی در غلنئی راهپیمایی انجام داده و به دلیل ربایش اجباری افراد علیه ارتش پاکستان شعار سر داده و اعلام کردند که مورخ 22 مارس-2 فروردین مقابل دادگاه عالی پیشاور تظاهرات مسالمت آمیز برگزار خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1