خبر فوری

 
 
تظاهرات خانواده های افراد ربوده شده برای آزادی عزیزانشان
کد خبر :1737051036

16:40 1397/12/06


برچسب ها : افراد ربوده شده, جنبش افراد ربوده شده, کراچی,

معترضین با راهپیمایی به سمت حسینیه شهدای کربلا در منطقه انچولی کراچی، با سر دادن شعارهایی خواستار تحویل افراد ربوده شده به دادگاه ها در صورت مجرم بودن آنان شدند


 

کراچی: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری بلوچستان پست، چهارمین تظاهرات و اعتصاب نمادین جنبش شیعیان ربوده شده امروز از ساعت 2 الی 5 بعد از ظهر در منطقه انچولی کراچی برگزار گردید.

معترضین با راهپیمایی به سمت حسینیه شهدای کربلا در منطقه انچولی کراچی، با سر دادن شعارهایی خواستار تحویل افراد ربوده شده به دادگاه ها در صورت مجرم بودن آنان شدند و از سازمان های اطلاعاتی خواستند تمامی افراد ربوده شده شیعه را به دیدار با خانواده هایشان بیاورند و اجازه تعیین وکیل برای افراد ربوده شده را بدهند.

در این تظاهرات سید راشد رضوی رئیس جنبش افراد ربوده شده شیعه، صغیر عابد رضوی از رهبران کمیته جنبش شیعه، حسن رضا سهیل، سهیل عابدی رهبر حزب مردم پاکستان، رحیم جعفری رئیس شورای تحفظ عزاداری، کاپیتان وصی، زیشان کربلایی و جمع کثیری از خانواده های افراد ربوده شده حضور داشتند.

حسن رضا سهیل در این تظاهرات خطاب به شرکت کنندگان اظهار داشت: عزیزان ربوده شده ما گمشده نیستند، زیرا آنان را سازمان های اطلاعاتی و حکومتی بازداشت نموده اند.

وی افزود: نظامیان باید بیشتر از یک شهروند عادی به قانون احترام بگذارند، زیرا در صورتی که قانون گذاران پایبند به قانون نباشند، شهروندان عادی چگونه به آن عمل خواهند نمود.

سهیل گفت: آن دسته از شیعیانی که آزاد شده اند، آنقدر مورد تهدید واقع شده اند که به سمت مهاجرت و ترک کشور روی آورده اند.

صغیر عابد رضوی نیز در جمع معترضین اظهار داشت: در صورتی سازمان های حکومتی به دادرسی فریاد خانواده های افراد ربوده شده نیایند، ما به سراغ سازمان های بین المللی حقوق بشر و سازمان ملل متحد خواهیم رفت.

سهیل عابدی از رهبران حزب مردم که در جمع تظاهرات کنندگان حضور داشت خطاب به حضار گفت: ما در کنار جنبش برپا شده از سوی راشد رضوی برای آزادی افراد ربوده شده هستیم زیرا نهضت آنان یک جنبش مسالمت آمیز و برای احقاق حقوق اساسی و قانونی تشکیل گردیده است، ما ربوده شدن تمامی شهروندان از جمله شهروندان شیعه توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستان را محکوم میکنیم.

در انتها راشد رضوی طی سخنانی با ارائه بیانیه ای، با دعوت از سازمان های حکومتی اظهار داشت: در حال حاضر مرزهای ما با خطرات متعددی روبرو هستند و تحت چنین شرایطی، کشور نمیتواند با مشکلات داخلی مقابله نماید.

وی افزود: در گذشته تجمعات ما در روزهای عاشورا، اربعین و روز شهادت حضرت علی(ع) صلح آمیز بوده است و جنبش یک و نیم ساله ما شاهد این موضوع است که ما حتی یک سنگ نیز به سمت کسی پرتاب نکرده ایم، اما در صورتی که تلاش شود این جنبش را با اذیت و آزار، بازداشت و یا تشکیل پرونده های بی اساس به انزوا بکشانند، واکنش ملت تشیع جعفریه را دولت ضعیف تحمل نخواهد کرد.

ارسال نظر

 
1