خبر فوری

 
 
تصمیم پاکستان برای عدم حضور در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی
کد خبر :2120662174

11:09 1397/12/10


برچسب ها : جنگ هند و پاکستان, سازمان همکاری اسلامی, شاه محمود قریشی,

وزیر امور خارجه پاکستان از تصمیم خود برای عدم حضور در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی خبر داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، وزیر امور خارجه پاکستان از تصمیم خود برای عدم حضور در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

شاه محمود قریشی طی سخنانی در پارلمان پاکستان اظهار داشت: امروز نشست سازمان همکاری اسلامی برگزار خواهد شد که حضور هند در این نشست غیر قابل درک است.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: علی رغم عدم عضویت هند در سازمان همکاری اسلامی، این کشور بدون مشاوره و هماهنگی با دیگر کشورها به نشست این سازمان دعوت گردیده است.

وی افزود: مقامات امارات متحده عربی در خصوص حضور هند در این نشست گفته اند که هند پیش از حادثه تروریستی پولواما به این نشست دعودت شده بود.

وی خاطر نشان کرد: پاکستان از سازمان همکاری اسلامی درخواست تجدید نظر در تصمیم خود مبنی بر دعوت از هند را نموده بود، زیرا این سازمان، هند را به عنوان مهمان خصوصی برای حضور در نشست این سازمان دعوت نموده بود که این اقدام سازمان همکاری اسلامی باعث جریحه دار شدن احساسات مردم پاکستان شده بود.

قریشی گفت: ما 2 نامه در این خصوص به سازمان همکاری اسلامی ارسال نموده ایم و پس از اتهام زنی های هند در نتیجه حادثه تروریستی پولواما نیز با مقامات سازمان همکاری اسلامی گفتگو نمودیم.

ارسال نظر

 
1