خبر فوری

 
 
تصمیم پاکستان برای دریافت کمک از صندوق بین المللی پول
کد خبر :1615705674

14:33 1397/07/16


برچسب ها : پاکستان, صندوق بین المللی پول,

وزارت دارای پاکستان از تصمیم دولت پاکستان برای مراجعه به صندوق بین المللی پول خبر داده است.


 

اسلام  آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،وزارت دارایی پاکستان از تصمیم دولت پاکستان برای مراجعه به صندوق بین المللی پول خبر داده است.

بر اساس اعلام مقامات آگاه وزارت دارایی پاکستان،هیئت عالی رتبه از این وزارت به ریاست اسد عمر وزیر دارایی گزارشی را در این باره به عمران خان ارائه داده اند.

طبق گزارش  مقامات وزارت دارایی پاکستان،با برنامه مالی صندوق بین المللی پول،علاوه بر تامین نیازهای ارزی،اعتبار پاکستان در سطح بین المللی افزایش خواهد یافت.

مقامات وزارت دارایی اعلام کرده اند تا اواخر سال جاری، درخواست رسمی برای دریافت برنامه مالی را به صندوق بین المللی پول ارائه خواهند کرد و صندوق بین المللی پول نیز برای ارائه برنامه مالی به پاکستان اعلام آمادگی نموده است.

طبق اعلام منابع آگاه،در حالی که دولت پاکستان به منظور تامین کسری بودجه به 8 الی 9 میلیارد دلار نیاز دارد علاقه ای ندارد تا بسته دریافتی از صندوق بین المللی پول را کمک مالی بخواند.

از سوی اسد عمر وزیر دارایی مدعی شده است تا کنون هیچ تصمیمی برای مراجعه به صندوق بین المللی پول اتخاذ نشده است و بزودی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در نشست خبری خود در لاهور، پیشنهاد مراجعه به صندوق بین المللی پول را داده بود.

وی گفته بود ما با کشورهای خارجی در حال مذاکره هستیم تا پول هایشان در بانک های ما به امانت بگذارند.

عمران خان در ادامه از امکان مراجعه به صندوق بین المللی پول خبر داد و گفت:ممکن است ما به صندوق بین المللی پول مراجعه کنیم،ما در حال بررسی گزینه ها هستیم،ما نیازمند زمان برای عملی نمودن برنامه های اصلاحی خود هستیم.

بانک توسعه آسیا نیز با انتشار اطلاعیه ای از اعطای کمک 7.1 میلیارد دلاری این بانک طی سه سال به پاکستان خبر داده است.

ارسال نظر

 
1