خبر فوری

 
 
تصمیم پاکستان برای خرید جدیدترین سیستم دفاع موشکی از روسیه
کد خبر :1940606374

10:06 1398/02/15


برچسب ها : پاکستان و روسیه, سیستم دفاع موشکی,

پاکستان خواهان امضای توافقنامه ای به مبلغ 9 میلیارد دلاری با روسیه برای خرید جنگنده، بالگرد نظامی، سیستم دفاع موشکی، تانک و ناوهای دریایی است


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز یخ روابط پاکستان و روسیه طی چند سال اخیر در حال ذوب شدن است و پاکستان تصمیم به خرید جدیدترین سیستم دفاع موشکی موسوم به پنتسر از روسیه گرفته است.

پس از تنش میان پاکستان و آمریکا و کاهش سطح روابط دو کشور و از سوی دیگر گسترش روابط آمریکا و هند، پاکستان روابط خود با روسیه را گسترش داده است و شاهد بهبود قابل توجهی از سطح روابط دو کشور هستیم.

پاکستان طی سال های اخیر تامین نیازهای دفاعی خود را از آمریکا کاهش داده است و پاکستان طی 10 سال اخیر بیشترین سلاح ها و تجهیزات دفاعی خود را از چین دریافت نموده است و طی سال های 2008 تا 2018 میلادی بالغ بر 6 میلیارد دلار، سلاح از چین خرید نموده است.

پاکستان پس از چین، بیشترین سلاح ها و تجهیزات خود را از روسیه تامین نموده است و بر اساس ادعای یک خبرگزاری روسی، پاکستان تصمیم به امضای توافقنامه چندین میلیارد دلاری خرید سلاح و تجهیزات با روسیه را دارد.

خبرگزاری روسی در این گزارش خود مدعی شده است پاکستان خواهان امضای توافقنامه ای به مبلغ 9 میلیارد دلاری با روسیه برای خرید جنگنده، بالگرد نظامی، سیستم دفاع موشکی، تانک و ناوهای دریایی است و خرید سیستم دفاع موشکی مهمترین بخش این توافقنامه خواهد بود.

سیستم دفاع موشکی موسوم به پنتسر جدیدترین سیستم دفاعی روسیه شناخته می شود که از قابلیت پرتاب موشک زمین به هوا برخوردار است و با استفاده از این سیستم میتوان با هرگونه موشک، جنگنده، بالگرد و دیگر حملات هوایی به مقابله پرداخت.

تاکنون مقامات دولتی و نظامی پاکستان هیچگونه واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

طبق اعلام کارشناسان نظامی، این توافقنامه در صورت نهایی شدن به عنوان بزرگترین و مهمترین توافقنامه دفاعی در طول تاریخ پاکستان خواهد بود، همچنین امکان دارد این توافقنامه پاکستان با سنگ اندازی آمریکا روبرو گردد.

ارسال نظر

 
1