خبر فوری

 
 
تصمیم پاکستان برای بازگشایی گذرگاه های مرزی خود با ایران
کد خبر :1433385120

16:10 1399/02/09


برچسب ها : روابط تجاری, مرز ایران و پاکستان, مرز تفتان, مرز میرجاوه, ویروس کرونا,

در پی کاهش حجم ذخایر مواد غذایی در مناطق مرزی ایالت بلوچستان، وزارت کشور پاکستان طی بخشنامه ای مجوز بازگشایی مرز مشترک خود با ایران را صادر کرد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در پی کاهش حجم ذخایر مواد غذایی در مناطق مرزی ایالت بلوچستان، وزارت کشور پاکستان طی بخشنامه ای مجوز بازگشایی مرز مشترک خود با ایران را صادر کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طبق این بخشنامه گذرگاه مرزی مشترک پاکستان و ایران به صورت 3 روز در هفته بازگشایی خواهد شد و علاوه بر واردات روزانه 20 دستگاه تریلی اقلام غذایی ضروری، سوخت مورد نیاز خودروها شامل بنزین و گازوئیل شامل 400 خودروی وانت نیز از ایران به مقصد پاکستان وارد خواهد شد.

طبق بخشنامه وزارت کشور پاکستان، گذرگاه های مند ردیگ در استان کیچ، گبد رمدان در استان گوادر، تفتان(میرجاوه) در استان چاغی، ماشکیل در استان واشک و چیدگی در استان پنجگور، روزهای شبنه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 4 بعد از ظهر باز خواهند بود.

لازم به ذکر است اقلام غذایی و سوخت مورد نیاز استان های چاغی، پنجگور، تربت و گوادر ایالت بلوچستان از طریق واردات از ایران تامین می گردد و بسته شدن گذرگاه های مرزی باعث کمبود شدید این اقلام در مناطق مذکور شده است و بر همین اساس وزارت کشور فدرال پاکستان مجوز بازگشایی گذرگاه مشترک با ایران و واردات اقلام مورد نیاز را صادر کرده است.

گفتنی است در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و پس از آن در پاکستان، کمیسیون امنیت ملی این کشور 23 اسفند ماه 98 دستور مسدودیت مرزهای مشترک با ایران و افغانستان تا اطلاع ثانوی را صادر کرده بود.

ارسال نظر

 
1