خبر فوری

 
 
تصمیم پاکستان برای ارتباط دیپلماتیک با کشورهای ثروتمند در زمینه تسویه بدهی
کد خبر :7581770

16:31 1399/02/04


برچسب ها : پاکستان و بین الملل, کمک مالی,

پاکستان پس از دریافت 3 میلیارد و 386 میلیون دلار امداد از IMF، بانک جهانی و بانک توسعه آسیا، اکنون در صدد آغاز تماس های دیپلماتیک با کشورهای عضو باشگاه پاریس " Paris Club"، " non-Paris Club" و جی 20 در زمینه تسهیل بازپرداخت وام ها است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان پس از دریافت 3 میلیارد و 386 میلیون دلار امداد از IMF، بانک جهانی و بانک توسعه آسیا، اکنون در صدد آغاز تماس های دیپلماتیک با کشورهای عضو باشگاه پاریس " Paris Club"، " non-Paris Club" و جی 20 در زمینه تسهیل بازپرداخت وام ها است.

طبق گزارش مقامات اقتصادی پاکستان، پاکستان در فهرست جلسه مشترک آی ام اف و بانک جهانی شامل 25 کشوری که تحت فشار بدهی های خارجی هستند نبود؛ اکنون پاکستان برای تسهیل وام های دوجانبه، به طور جداگانه با این کشورها تماس می گیرد. پاکستان در حال حاضر 11.7 میلیارد دلار به بانکهای تجاری کشورهای عضو باشگاه پاریس بدهکار است و از طرفی درمیان کشورهای عضو باشگاه غیر پاریس، پاکستان به چین 7 میلیارد و 698 میلیون دلار، عربستان سعودی 5 میلیارد و 288 میلیون دلار و به امارات متحده عربی 2 میلیارد دلار بدهکار است که در این زمینه امید به دریافت امداد و تسهیل در این زمینه دارد.

ارسال نظر

 
1