خبر فوری

 
 
تصمیم دولت پاکستان برای مجوز به برگزاری مراسمات مذهبی در ماه محرم منوط به اجرای پروتکل های بهداشتی
کد خبر :1518254372

14:49 1399/04/27


برچسب ها : شیعه, عزاداری, محرم الحرام,

نشستی با محوریت برگزاری هیئات مذهبی و دسته های عزاداری در ماه محرم با شرکت هیئت علمای شیعه به رهبری رئیس جمهور پاکستان برگزار و تصمیم بر مجوز برگزاری مراسمات عزاداری منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی اتخاذ شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طی نشست هیئت علمای شیعه به رهبری دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری با محوریت برگزاری هیئات مذهبی و دسته های عزاداری در ماه محرم، تصمیم بر آن شد تا مراسمات مذهبی با اجرای قوانین و مقررات و استاندارد های بهداشتی برگزار شوند و این تصمیم طی این جلسه نهایی شد.

دکتر عارف علوی طی سخنرانی در این نشست، ضمن ابراز قدردانی از علما و روحانیون شیعه به منظور همکاری با دولت در ماه رمضان و عید فطر، در زمینه همکاری مجدد مشابه برای اجرای پروتکل های بهداشتی در ماه محرم نیز ابراز امیدواری کرد.

دکتر پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان در بیانی، گفت: دولت تصمیم گرفته است تا با اجرای قوانین و مقررات و پروتکل های بهداشتی، به برگزاری مجالس عزا و دسته های عزاداری در ماه محرم اجازه برگزاری دهد. وی افزود: باتوجه به پیشنهادات، پروتکل های بهداشتی متفق القول تدوین شده است و پس از تایید از طرف ستاد فرماندهی و عملیات ملی، به استان ها و علما ارسال خواهد شد.

 

ناگفته نماند، خانم عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته طی کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود، گفته بود وزارت امور مذهبی پاکستان در حال تدوین راهبردی برای سفر زائران پاکستانی در ماه محرم به ایران است.

ارسال نظر

 
1