خبر فوری

 
 
تصمیم دولت پاکستان برای بررسی "برنامه اقدام ملی" پس از حادثه قتل تبعه سریلانکایی
کد خبر :592949791

15:27 1400/09/15


برچسب ها : اصلاح قانون, برنامه اقدام ملی, پاکستان, توهین رسالت, سیالکوت, شیرین مزاری, مبارزه با تروریسم,

خانم شیرین مزاری وزیر حقوق بشر فدرال پاکستان طی گفتگو با مطبوعات در ساختمان پارلمان با بیان اینکه روز قتل تبعه سریلانکایی برای کل ملت پاکستان یک روز سیاه بود، افزود: باید بررسی کنیم که کجا "برنامه اقدام ملی (برنامه ای برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم)" اجرایی نشده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم شیرین مزاری وزیر حقوق بشر فدرال پاکستان طی گفتگو با مطبوعات در ساختمان پارلمان با بیان اینکه روز قتل تبعه سریلانکایی برای کل ملت پاکستان یک روز سیاه بود، زیرا اسلام دین صلح و مدارا است، افزود: در گذشته نیز وقایعی از این قبیل (قتل یک فرد توسط جمعی از مسلمان نما ها به اتهام توهین به مقدسات اسلامی) رخ داده اند اما زمان آن رسیده است تا دولت علیه چنین حوادثی برخورد های شدیدی انجام دهد، چنین حوادثی غیر قابل قبول هستند.

وی افزود: ما مجددا درصدد بازنگری قوانین هستیم، باید بررسی کنیم که کجا "برنامه اقدام ملی (برنامه ای برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم)" اجرایی نشده است، تاکنون این برنامه به صورت کامل اجرایی نشده است، پس از بحث در نشست کابینه، سیاست شفاف در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

برنامه اقدام ملی یک برنامه عملیاتی است که توسط دولت فدرال پاکستان در ژانویه 2015 برای سرکوب تروریسم و تکمیل تهاجم ضد تروریستی جاری در مناطق قبیله ای تحت اداره فدرال ایجاد شد. این یک اقدام تلافی جویانه هماهنگ دولتی پس از حمله مرگبار سال 2014 به دبستان عمومی ارتش در پیشاور در نظر گرفته می شود.

 

بخوانید: ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از وضعیت تاسف بار حقوق بشر در پاکستان

 

ارسال نظر

 
1