خبر فوری

 
 
تصمیم دولت افغانستان برای تحقیقات در خصوص هراس افکنی علیه کارمندان سفارت پاکستان در کابل
کد خبر :110642140

11:51 1398/08/14


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, دولت افغانستان, سفارت پاکستان,

در پی اعتراضات شدید اسلام آباد در خصوص هراس افکنی علیه کارمندان سفارت پاکستان در کابل و احضار سفیر افغانستان، دولت کابل تصمیم به انجام تحقیقات جهت شناسایی عاملان این اقدام نموده است.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در پی اعتراضات شدید اسلام آباد در خصوص هراس افکنی علیه کارمندان سفارت پاکستان در کابل و احضار سفیر افغانستان، دولت کابل تصمیم به انجام تحقیقات جهت شناسایی عاملان این اقدام نموده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یک مقام آگاه در دولت افغانستان با اعلام اینکه سفارت پاکستان دولت کابل را از نقص تدابیر امنیتی آگاه ننموده است افزود: دولت افغانستان تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان هراس افکنی و اذیت و آزار دیپلمات‌های پاکستان آغاز نموده است و با مقامات سفارت پاکستان در کابل نیز در تماس است.

لازم به ذکر است مقامات سفارت پاکستان در کابل مدعی شده‌اند برخی از افراد وابسته به دولت و سازمان‌های امنیتی افغانستان، کارمندان سفارت را در مسیرهای رفت و آمدشان مورد اذیت و آزار قرار داده و به هراس افکنی علیه دیپلمات‌های پاکستانی می‌پردازند.

در پی این اقدام، وزارت امور خارجه پاکستان با روز یکشنبه با احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد مراتب اعتراض شدید خود به نقص تدابیر امنیتی و هراس افکنی علیه کارمندان سفارت را به وی ابلاغ و خواستار اقدام فوری دولت افغانستان جهت انجام تحقیقات و شناسایی عاملان این آن شده بود.

ارسال نظر

 
1