خبر فوری

 
 
تصمیم اردن برای خاتمه بخشیدن به قرارداد 25 سال خود با رژیم صهیونیستی
کد خبر :680937440

15:08 1397/07/30


برچسب ها : اردن, اسرائیل, رژیم صهیونیستی,

اردن تصمیم گرفته است تا توافق نامه 25 ساله خود با رژیم صهیونیستی را لغو کرده و اجازه زراعت در مناطق البقوره و الغمر را به اسرائیل ندهد.


 

امان:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری های بین المللی،اردن تصمیم گرفته است تا توافق نامه 25 ساله خود با رژیم صهیونیستی را لغو کرده و اجازه زراعت در مناطق البقوره و الغمر را به اسرائیل ندهد.

عبدالله دوم پادشاه اردن طی پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: توافق خود با اسرائیل را تمدید نخواهیم کرد و رژیم صهیونیستی حق استفاده از سرزمین های ما و زراعت در آن را نخواهد داشت.

وی گفت:مناطق البقوره و الغمر جزو اولویت های نخست ما هستند و ما تمامی تصمیم گیری های خود را بر اساس منافع اردن اتخاذ خواهیم نمود،اکنون شهروندان اردنی از زمین های حال خیز این مناطق بهره خواهند شد.

اردن در سال 1994 طی توافق نامه 25 ساله بخشی از سرزمین خود از جمله 405 هکتار از منطقه الغمر و یک منطقه کوچک به نام البقوره را به رژیم صهیونیستی اجاره داده بود که بر اساس آن شهروندان اسرائیلی مجاز به کشت و کار در مزارع این مناطق بودند.

بر اساس توافق صورت گرفته امنیت این منطقه با مد نظر داشتن استقلال اردن،تحت نظر نیروهای اسرائیلی قرار گرفته بود.

در صورت تصمیم طرفین به خاتمه بخشیدن به این توافق باید یک سال پیش از موعد طرف مقابل خود را آگاه کننند،این توافق اردن و اسرائیل در تاریخ 25 اکتبر خاتمه خواهد یافت و اردن نیز پیش از این موعد مقامات رژیم صهیونیستی را نسبت به تصمیم خود آگاه نموده بود.

رژیم صهیونیستی همچنان مصمم به تمدید این قرارداد با اردن است و قرار است نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام مذاکرات در این خصوص به اردن سفر نماید.

ارسال نظر

 
1