خبر فوری

 
 
تصمیم ارتش پاکستان نسبت به کاهش بودجه نظامی
کد خبر :257801169

19:51 1398/03/17


برچسب ها : ارتش, بودجه دفاعی, پاکستان,

سرلشکر آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان روز سه شنبه 14 خرداد ماه طی پیام تویتری از تصمیم ارتش پاکستان مبنی بر کاهش داوطلبانه میزان بودجه دفاعی خبر داد.


 

اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، باتوجه به امضای معاهدات اخذ وام شش میلیارد دلاری میان پاکستان و صندوق بین المللی پول، همچنان دولت این کشور برای کاهش خسارت های ناشی از امور مالی باید اقدامات جدی تری را درپیش گیرد. دولت های پیشین پاکستان به دلیل ترس از ارتش این کشور از کاهش بودجه نظامی آن بیمناک بودند. اما ایندفعه روابط خوبی میان دولت عمران خان حزب تحریک انصاف و ارتش این کشور وجود دارد که درپی آن سرلشکر آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان روز سه شنبه 14 خرداد ماه طی پیام تویتری از تصمیم ارتش پاکستان مبنی بر کاهش داوطلبانه میزان بودجه دفاعی خبر داد.
 
 
پس از آن عمران خان نخست وزیر پاکستان با استقبال از این تصمیم در پیام تویتری خود نوشت: " باوجود چالش های متعدد درخصوص امنیت ملی، تصمیم داوطلبانه ارتش برای کاهش بودجه دفاعی سال آینده خود قابل قدردانی است. مقدار بودجه کاهش داده شده برای ساخت وساز و پیشرفته سازی استان ها و مناطقی که ذیل ایالت خیبر پختون خوا ادغام شده اند و توسعه ایالت بلوچستان هزینه خواهد شد. "
 
 
دولت پاکستان در ماه جاری میلادی میزان بودجه سال آینده را اعلام خواهد کرد. تحت سیستم موجود، بیش از نیمی از بودجه به ایالت ها فرستاده می شود و باقیمانده قابل توجهی از آن صرف هزینه های دفاعی کشور می‌شود. اما این درحالی است که ارتش و نخست وزیر پاکستان از میزان کاهش بودجه دفاعی سخنی به میان نیاوردند.
این تصمیم ارتش موجب بروز بحث هایی در فضای مجازی پاکستان و حتی کشور هند شده است. ژنرال آصف غفور با دروغین و ساختگی قرار دادن رسانه هندی در تویتی ابراز داشت:" فراموش نکنید، 8 اسفند 97 نیز همین ارتش با همین میزان بودجه بود."
از طرفی بیشتر کاربران فضای مجازی پاکستان همچون عمران خان از این تصمیم ارتش استقبال کرده و آن را قابل قدردانی قرار دادند. اما این درحالی است که برخی از کاربران نیز از جهت های گوناگون این تصمیم را نادرست خواندند. با بررسی پیام های می توان به این موضوع پی برد که ارتش پاکستان نه تنها میزان بودجه نظامی را کاهش نداده است بلکه همچون سال های گذشته، امسال بر میزان آن افزود نخواهد شد.

 

خبر تکمیلی:

ژنرال آصف غفور در بیانات خود با تصریح بر این امر که کاهش داوطلبانه بودجه دفاعی منجر به اثر گذاری بر امنیت ملی و دفاع از کشور نخواهد شد، اذعان داشت: پرداخت سهم خود برای توسعه و پیشرفته سازی مناطق قبایلی و ایالت بلوچستان امری مهم تر است، آمادگی خود برای دادن پاسخ کوبنده درصورت هرگونه تجاوز را حفظ خواهیم نمود. هر سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش به طور میانگین تصمیم به نحوه پرداخت و میزان سهم خود را از طریق داخلی اخذ خواهند نمود.

ارسال نظر

 
1