خبر فوری

 
تشکیل کمیته 14 نفری برای مذاکرات نهایی با ایالات متحده توسط طالبان
کد خبر :1453607412

16:41 1397/11/23


طالبان یک کمیته 14 نفری برای مذاکرات نهایی با ایالات متحده تشکیل داده است.


طالبان یک کمیته 14 نفری برای مذاکرات نهایی با ایالات متحده  تشکیل داده است.

هیئت مذاکرات شامل یکی از رهبران شبکه حقانی به نام مولوی جلال الدین حقانی همراه می باشد.

براساس گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری بلوچستان پست : طالبان یک کمیته 14 نفری برای مذاکرات نهایی با ایالات متحده  تشکیل داده است.

به خاطر داشته باشید : طالبان با موضوع آزادی انس حقانی از زندان بسیار مخالف بوده است ، اما در حال حاضر شاهد این هستیم که یکی از رهبران شبکه حقانی به نام مولوی جلال الدین حقانی در این مذاکرات شرکت خواهد کرد .

 

 

اسامی مقاماتی که در این مذاکرات شرکت خواهند کرد عبارت اند از : ضیاءالرحمان مدنی ، مولوی عبدالسلام حنفی، شیخ شهاب الدین دلاور، ملا عبدالمنان عمری، امیر خان متقی ، ملا فاضل مظلوم، ملا خیر الله خیر خواه، مولوی مطیع الحق، ملا محمد انس حقانی، ملا نور الله نوری، مولوی نبی عمری و عبدالحق وثیق .

طبق اطلاعات به دست آمده : روز گذشته ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان حضور پاکستان در مذاکرات آمریکا با طالبان را رد کرد و گفت : پاکستان هیچ تلاشی برای پیش بردن مذاکرات صلح انجام نداده است و طالبان تنها خود آغاز گر این مذاکرات بوده است.

به خاطر داشته باشید فرزند ملا عمر به نام ملا یعقوب نیز در پیشاور پاکستان دستگیر شد . همچنین طالبان دستگیری وی را محکوم کرد اما طبق اطلاعات سری به دست آمده ملا یعقوب پس از 8 روز از زندان آزاد شده است.

ارسال نظر

 
1