خبر فوری

 
 
تشکیل کمیته هماهنگی اطلاعات ملی پاکستان به منظور تقویت سازمان های امنیتی
کد خبر :576633632

13:34 1399/09/05


برچسب ها : IB, ISI, پاکستان, دبیر کل حزب مردم پاکستان, رئیس سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان اطلاعات پاکستان, فتح الله بابر, کمیته هماهنگی اطلاعات ملی پاکستان,

کمیته هماهنگی اطلاعات ملی پاکستان با تایید عمران خان نخست وزیر پاکستان تشکیل شد و ریاست آن بر عهده مدیر کل سازمان اطلاعات پاکستان ISI خواهد بود.


 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | کمیته هماهنگی اطلاعات ملی پاکستان NICC با تایید عمران خان نخست وزیر پاکستان تشکیل شد و ریاست آن بر عهده مدیر کل سازمان اطلاعات پاکستان ISI خواهد بود.
حدود 12 آژانس اطلاعاتی در پاکستان فعالیت می کنند و مسائل زیادی در مورد عدم هماهنگی و همکاری بین آن ها وجود دارد. به همین منظور این کمیته هماهنگی تشکیل شده است و هدفش افزایش توان سیستم های اطلاعاتی و امنیتی کشور و افزایش هماهنگی بین آن ها است.
بعد از جلسات متعدد این طرح با تایید عمران خان نخست وزیر پاکستان به تصویب رسید. این کمیته هماهنگی بر روی روش های مختلف ایجاد هماهنگی میان این سازمان ها کار می کند و سازمان ملی مقابله با تروریسم NACTA نیز بخشی از بدنه این کمیته خواهد بود.
به گفته کارشناسان نظامی تشکیل این کمیته هماهنگی برای امنیت داخلی و مرزی لازم بود. ژنرال خالد لودهی در گفتگو با شبکه صدای آمریکا گفت: برای مبارزه با تروریسم، ما نیازمند ایجاد هماهنگی های قوی و گسترده بودیم که منجر به تشکیل این کمیته هماهنگی شد. هر بخش اولویت ها و وظایف مختص به خود دارد و نیازمند یک مغز متفکر است تا در کنار بخش های دیگر یک خروجی خوب ارائه دهد.
در زمان حکومت حزب مردم پاکستان PPP، دو آژانس ISI و IB تحت نظر وزارت کشور قرار گرفتند اما به دلیل مخالفت این سازمان ها بر سر ریاست و رهبری در این طرح بازنگری صورت گرفت.
فرحت الله بابر مدیر کل حزب مردم پاکستان گفت: آژانس های اطلاعاتی و نظامی باید در برابر قانون تسلیم باشند و پارلمان باید در این موضوع دخالت کند. ایجاد کمیته ای از کلیه آژانس های اطلاعاتی تحت نظر ISI اقدامی خطرناک و اشتباه است.

ارسال نظر

 
1