خبر فوری

 
 
تشکیل کمیته بررسی تخلفات انتخاباتی در پاکستان به ریاست پرویز ختک
کد خبر :1839285913

15:44 1397/07/07


برچسب ها : انتخابات, پرویز ختک, تقلب,

عمران خان نخست وزیر پاکستان پس از اتهامات احزاب مخالف مبنی بر تقلب در انتخابات 25 جولای سال جاری ، پرویز ختک، وزیر دفاع پاکستان را به عنوان رئیس کمیته تحقیقاتی برای بررسی تقلب در انتخابات منصوب کرد.


 

اسلام آباد : عمران خان نخست وزیر پاکستان پس از اتهامات احزاب مخالف مبنی بر تقلب در انتخابات 25 جولای سال جاری ، پرویز ختک، وزیر دفاع پاکستان را به عنوان رئیس کمیته تحقیقاتی برای بررسی تقلب در انتخابات منصوب کرد.

این اطلاعیه یک روز پس از اعلام رضایت احزاب مخالف براین امر منتشر شده است.

 وزیر دفاع پاکستان پرویز ختک به عنوان رئیس کمیته ویژه تحقیقاتی رسیدگی به تقلب در انتخابات منتخب شده است. این کمیته 24 رکن خواهد داشت که 18 عضو آن از مجلس ملی و 6 رکن آن از مجلس سنا منتخب خواهند شد. این درحالی است که 12 عضو از اعضای دولت و 12 عضو نیز از اعضای حزب های مخالف این کمیته را تشکیل خواهند داد. دولت پاکستان و احزاب مخالف، اسامی اعضای خود را به سخنگوی مجلس ابلاغ کرده اند.

 

ناگفته نماند که این کمیته پس از اعلام رسمی در مجلس نمایندگان ، و پس از صدور مجوز کار خود را شروع خواهد کرد.

 

در طی اجلاس برگزار شده به رهبری سخنگوی مجلس ملی اسد قیصر ،اعضای احزاب مخالف و اعضای دولت حضور داشتند.

 

 این درحالی است که قبل از شامل شدن اعضای احزاب مخالف در این کمیته، تنها اعضای دولت به عنوان اعضای کمیته رسیدگی به تقلب در انتخابات منتخب شده بودند، که این امر موجب ابراز نارضایتی احزاب مخالف شد. پس از آن احزاب مخالف از رئیس مجلس سنای پاکستان صادق سنجرانی درخواست رسیدگی به این امر را کردند.

 

پس از درخواست احزاب مخالف و به دستور صادق سنجرانی، سخنگوی مجلس ملی اجلاسی را تشکیل داد.

در این اجلاس، صادق سنجرانی، معاون سخنگوی مجلس ملی قاسم سوری، سخنگوی سابق مجلس ملی و رهبر حزب مسلم لیگ (ن) ایاز صادق، رهبر حزب مرمی پاکستان ppp خورشید شاه و دوتن از اعضای دولت به نام، شبلی فراز و فرخ حبیب نیز حضور داشتند.

 

احزاب مخالف 10 اسم را به عنوان اعضای این کمیته به دولت معرفی کردند که می توان به، خورشید شاه، راجه پرویز اشرف، نوید قمر، رانا ثناء الله، رانا تنویر، مرتضی جاوید عباسی، سردار اختر منگل و دیگر اعضا، اشاره کرد.

 

ناگفته نماند که دولت دوماه پس از مدعای احزاب مخالف مبنی بر تقلب در انتخابات 25 جولای سال جاری، اجلاسی تشکیل داده و طی آن کمیته ای برای رسیدگی به این امر را نیز تشکیل داده است .

ارسال نظر

 
1