خبر فوری

 
 
تشکیل نخستین نشست کمیته ویژه دولتی مقابله با ناپدید شدن اجباری شهروندان پاکستانی
کد خبر :1601746995

15:09 1399/06/29


برچسب ها : افراد ربوده شده, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های امنیتی, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, ناپدید شدن اجباری,

نخستین نشست کمیته ویژه مقابله با ناپدید شدن اجباری شهروندان پاکستانی و بررسی عوامل آن به ریاست دکتر فروغ نسیم وزیر دادگستری و قانون پاکستان برگزار گردید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخستین نشست کمیته ویژه مقابله با ناپدید شدن اجباری شهروندان پاکستانی و بررسی عوامل آن به ریاست دکتر فروغ نسیم وزیر دادگستری و قانون پاکستان برگزار گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر فروغ نسیم در این نشست به تمامی نهادهای ذیربط امنیتی دستور داد در نشست آینده این کمیته علل ناپدید شدن شهروندان غیر نظامی را به همراه توضیحات مربوطه ارائه دهند.

وی بر تمامی نهادهای عضو این کمیته تاکید نمود به منظور نیل به اهداف تشکیل کمیته و استفاده از اختیارات قانونی در نشست های این کمیته حضور یابند تا علل ربوده شدن شهروندان پاکستانی و راهکارهای مقابله با این روند مورد بررسی قرار گیرد.

وی به سرکار خانم سیده شفق هاشمی مدیر کل ناحیه پایتخت اسلام آباد(ICT)، عامر ذوالفقار بازرس کل پلیس اسلام آباد، و نمایندگان سازمان اطلاعات پاکستان(ISI)،  دفتر اطلاعات پاکستان(IB) و وزارت کشور دستور داد در نشست آتی این کمیته علل و عواملان ناپدید شدن اجباری شهروندان پاکستانی به دست نهادهای اطلاعاتی را با شرح جزئیات ارائه دهند، وی همچنین در این نشست سوالات ویژه ای را از مقامات پلیس پرسید.

در این نشست دکتر شیرین مزاری وزیر حقوق انسانی دولت فدرال پاکستان، میرزا شهزاد اکبر دستیار نخست وزیر در امور حقوقی، ملیکه بخاری دبیر پارلمان در امور حقوقی و عدالت و راجا نعیم اکبر معاون وزارت دادگستری و قانون نیز حضور داشتند.

نشست آتی این کمیته هفته آینده برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1