خبر فوری

 
 
تشدید درگیری های بین ارتش و طالبان افغانستان
کد خبر :71875041

16:38 1400/04/01


برچسب ها : ارتش افغانستان, اشرف غنی, افراط گرایی, ایالات متحده آمریکا, حامد کرزئی, رئیس جمهور افغانستان, طالبان افغانستان, قندهار, مزارشریف, نیروهای امنیتی افغانستان,

| درگیری های بین ارتش افغانستان و طالبان افغان بر سر کنترل قندهار و مزارشریف شدید تر شده و افزایش یافته است.


 

افغانستان : به گزارش راز نیوز | درگیری های بین ارتش افغانستان و طالبان افغان بر سر کنترل قندهار و مزارشریف شدید تر شده و افزایش یافته است. عمار الدین ولی، عضو شورای شهر قندهار گفت : طالبان افغان به دروازه های شهر رسیده اند. سخنگوی پلیس افغانستان گفت: طالبان این شهر را محاصره کرده اند و یک کیلومتر با شهر فاصله دارند. طی این درگیری ها 50 تن از طالبان افغان کشته شدند.

طالبان منطقه مهم امام صاحب در قندهار را تصرف کردند. انفجار بمب کنار جاده ای در یکی از مناطق مسکونی قندهار باعث کشته شدن پنج غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شد و هشت نفر دیگر را زخمی کرد.

به گفته مقامات ، حمله طالبان به حومه مزارشریف دفع شد و آنها عقب نشینی کرده اند. در همین حال ، ارتش افغانستان دو بخش از منطقه ولایت تخار را بازپس گرفتند.

نیروهای امنیتی نیز روز دوشنبه در مناطق خواجه غار و بونگی عملیاتی علیه طالبان انجام دادند. همچنین در حمله طالبان در منطقه خوست 13 سرباز افغانستان جان باخته و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

درگیری ها در منطقه لرائی بخش خوشی، منجر به جان باختن هشت سرباز و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند. در همین حال، طالبان پایگاه نظامی افغانستان در کیپسا را تصرف کردند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پیش از سفر به ایالات متحده آمریکا با رهبری سیاسی افغانستان مشورت کرده است.

حامد کرزئی، رئیس جمهور پیشین افغانستان طی مصاحبه با خبرگذاری بیان کرد: ایالات متحده آمریکا برای از بین بردن افراط گرایی به افغانستان آمد، اما اکنون از کابل بدون موفقیت باز می گردد.

در حال حاضر افراط گرایی در کشور در حال افزایش است. و آمریکا در بدترین شرایط کشور را ترک خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1