خبر فوری

 
 
تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف پاکستان همزمان با فرارسیدن ایام عزای حسینی
کد خبر :1751367605

14:44 1400/05/16


برچسب ها : پلیس کراچی, تشدید تدابیر امنیتی, حوادث تروریستی, دسته عزاداری, دولت محلی ایالت سند, شیعیان پاکستان, عزاداران, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, محرم الحرام,

در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب با وفایش، به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه ناگوار در مراسمات عزاداری، تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد، لاهور، پیشاور و کراچی افزایش یافته است.


کراچی: به گزارش راز نیوز| در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب با وفایش، به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه ناگوار در مراسمات عزاداری، تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد، لاهور، پیشاور و کراچی تشدید یافته است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دولت محلی سند طی حکمی ضمن تاکید بر افزایش سطح تدابیر امنیتی در سطح شهر کراچی، برای مقابله با هرگونه اقدام تروریستی استفاده دو سرنشین به صورت همزمان از دستگاه های موتورسکیلت طی روزهای هشتم، نهم و دهم محرم الحرام را ممنوع اعلام نمود.

طبق بخشنامه دولت محلی ایالت سند، رفت و آمد با استفاده از دستگاه های موتورسیکلت به صورت دو سرنشین همزمان ممنوع بوده و این حکم در تمامی مناطق شهر کراچی به اجرا درخواهد آمد، نیروهای امنیتی، پلیس، نیروهای رنجرز، اهالی رسانه، افراد مسن، زنان و کودکان از این حکم مستثنی خواهند بود.

از سوی دیگر دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا نیز به منظور حفظ امنیت در سطح شهر و تامین امنیت مراسمات عزاداری، طی حکمی از اجرای ماده 144 قانون از ابتدای محرم الحرام به مدت 13 روز خبر داد.

طبق این حکم تردد هرگونه دستگاه موتورسیکلت حامل دو سرنشین، رفت و آمد خودروهای دارای شیشه سیاه، دیوار نویسی، سخنرانی های تحریک آمیز و توزیع پوستر و اعلامیه در سطح شهر پیشاور ممنوع خواهد بود.

علاوه بر این هرنوع حمل و نمایش سلاح در انظار عمومی و خروج مهاجران افغان از داخل اردوگاه ها نیز ممنوع خواهد بود، همچنین توقف در مسیرهای تعیین شده دسته های عزاداری غیر مجاز و ممنوع می باشد.

ارسال نظر

 
1