خبر فوری

 
تسلیت نخست وزیر پاکستان به دولت و ملت چین با حضور در سفارتخانه این کشور در اسلام آباد
کد خبر :596263228

12:49 1401/02/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, حمله انتحاری, روابط دوجانبه, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, کاردار, کراچی,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به همراه دیگر مقامات ارشد سیاسی درپی حادثه حمله به ون حامل اتباع چینی در کراچی، با حضور در سفارتخانه چین، تسلیت گفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روز سه شنبه 6 اردیبهشت، حمله انتحاری مقابل دانشگاه کراچی علیه خودروی حامل اساتید چینی صورت گرفت که پس از ساعتی، گروه مسلح تجزیه طلب بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

درپی این حادثه، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با حضور در سفارتخانه چین در اسلام آباد و با دیدار با چنگ ژو کاردار چینی، ضمن ابراز تاسف و غم و اندوه درپی جان باختن اتباع چینی، اظهار داشت که تمام ملت پاکستان به دلیل حمله وحشیانه علیه "برادران آهنین" در غم و اندوه بسر می برد. وی افزود: ضمن تسریع در انجام تحقیقات، متهمان را براساس قانون به سزای اعمالشان خواهیم رساند.

گفتنی است نخست وزیر پاکستان در این بین پیام کتبی تسلیت خطاب به رئیس جمهور چین نوشت. وی خاطر نشان ساخت که پاکستان هرگونه تروریسم را به شدت محکوم می کند. حمله به روابط آهنین پاکستان و چین غیرقابل بخشش است، و این چنین حملات نمی توانند روابط بزرگ دوجانبه را تحت تاثیر قرار دهند.

گفتنی است در این ملاقات دیگر مقامات پاکستان چون احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی و رسانه، حنا ربانی وزیر امور خارجه و رانا ثناءالله وزیر کشور حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1