خبر فوری

 
 
ترکی الفیصل : خروج نظامیان آمریکایی از سوریه موجب افزایش قدرت ایران، روسیه و دولت بشار خواهد شد
کد خبر :796114164

15:30 1397/10/24


برچسب ها : آمریکا, ایران, روسیه, سوریه, عربستان سعودی,

شاهزاده عربستان سعودی گفت :" به نظر من آمریکا درعوض تصمیم گیری مناسب در این خصوص، مسئله را پیچیده تر می کند و نه تنها ایران، بلکه قدرت روسیه و دولت بشار اسد نیز با این امر تقویت خواهد شد، هرچند که از این لحاظ این پیشرفت، پیشرفت بسیار منفی است."


 

به گزارش راز نيوز به نقل از بی بی سی، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ طی انتشار پیامی در اکانت تویتر خود گفت : اگر ترکیه پس خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، گروه های کرد را مورد حمله خود قرار دهد، اقتصاد آن را نابود خواهیم ساخت، وی همچنین ابراز داشت که قصد راه اندازی کرد های ترک را نداریم.

قابل ذکر است که گروه های پیشمرگه کرد جنگجو در کنار نظامیان آمریکایی علیه داعش در سوریه درحال جنگ بوده اند، اما این درحالی است که ترکیه تیم جنگجوی کرد های سوریه را به عنوان گروه تروریستی نگاه می کند.

ناگفته نماند که رئیس جمهور ترکیه رجب طيب اردوغان در دفعات متعددی به طور آشکار عصبانیت خود در رابطه با حمایت آمریکا از کردها را اظهار داشته و گفته است که کردها را نابود خواهد کرد.
گفتنی است بیانیه اخیر ترامپ نیز موجب افزایش انتقادات در قبال خود او شده است.


شاهزاده ترکی الفیصل از اعضای ارشد خاندان سعودی در واکنش به بیانیه ترامپ در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از سوریه با منفی خواندن نتایج این تصمیم ابراز داشته است که این امر موجب افزایش بیش از پیش اقتدار ایران، روسیه و دولت بشار اسد خواهد شد.

ترامپ طی بیانیه ای در آذر ماه سال جاری گفته بود که زمان بازگشت نظامیان آمریکایی از سوریه فرا رسیده است.
ترامپ در رابطه با خروج نظامیان خود از سوریه گفته بود که داعش شکست خورده است و مابقی نیروهای آن را از یکی از پایگاه های نزدیک ، هدف قرار خواهد داد.

شاهزاده عربستان سعودی ترکی الفیصل اظهار داشت که جامعه جهانی از بی توجهی به مردم سوریه شرمنده است ، اما خروج نظامیان آمریکایی موجب بدتر شدن وضعیت آنجا خواهد شد.

وی افزود :" به نظر من آمریکا درعوض تصمیم گیری مناسب در این خصوص، مسئله را پیچیده تر می کند و نه تنها ایران، بلکه قدرت روسیه و دولت بشار اسد نیز با این امر تقویت خواهد شد، هرچند که از این لحاظ این پیشرفت، پیشرفت بسیار منفی است."

طبق گزارش یکی از خبرگزاری های آمریکایی، مائیک پومپیو طی سفر به ریاض پایتخت عربستان سعودی علاوه بر ایران، یمن و سوریه، در رابطه با قتل خاشقچی نیز به گفت و گو خواهد پرداخت.

پومپیو طی مصاحبه مطبوعاتی در قطر ابراز داشته بود که از ولیعهد عربستان سعودی خواستار مجازات قاتلان خاشقچی خواهد شد. وی همچنین در رابطه با درگیری و تنازع عربستان سعودی و قطر نیز گفت : " این درگیری طولانی شده است. "
مائیک پومپیو پس از رسیدن به قطر در رابطه با عربستان سعودی و قطر گفت : من و ترامپ بر این امر متفق هستیم که درگیری کشورهای خلیجی طولانی شده است و صلح میان آنها به سود همگی خواهد بود ، از طرفی طولانی شدن این درگیری موجب سوء استفاده دشمنان نیز شده است که این امر موجب تخریب روابط خواهد شد .

ارسال نظر

 
1