خبر فوری

 
 
ترور ناموفق مفتی تقی عثمان در شهر کراچی
کد خبر :2141472337

18:33 1398/01/02


برچسب ها : پاکستان, ترور, کراچی,

درپی حادثه تیراندازی در منطقه نیپا چورنگی کلانشهر کراچی، دو تن جان باخته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.


 

 

 

به گزارش راز نیوز، درپی حادثه تیراندازی در منطقه نیپا چورنگی کلانشهر کراچی، دو تن جان باخته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.
طبق گزارشات به دست آمده ، درپی حمله و تیراندازی 4 موتور سوار ناشناس بر کاروان مفتی تقی عثمان 2 تن جان باخته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند. محافظ و راننده مفتی تقی عثمانی جان باختند و مولانا شهاب به همراه یک تن دیگر به شدت زخمی شدند که برای معالجه آن ها را به بیمارستان جناح منتقل کردند.
به گفته نیروهای پلیس، 4 نفر موتور سوار به سوی دو خودرو تیراندازی کردند که دراثر این سانحه، دو تن جان باخته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند. معاون رئیس پلیس منطقه از شناسایی دو فرد جان باخته به نام های عامر و صنوبر خان گفت و افزود : در این حادثه، از سلاح کلت 9 ام ام استفاده شده، و در محل نیز پوکه 9 گلوله را پیدا کرده ایم.
 
 
گفته می شود که حوادث تیراندازی دو تا بوده که هردو در نزدیکی دارالعلوم کورنگی اتفاق افتاده است. 4 فرد ناشناس موتور سوار، در نخستین اقدام خود ، به سوی یکی از خودروها تیراندازی کردند که درپی آن یک تن جان باخته و یک نفر نیز زخمی شد. براساس گفته رئیس بخش حوادث بیمارستان جناح " سیمی جمالی "، صنوبر خان درحالی که مرده بود وی را به بیمارستان منتقل کردند، اما عامر شهاب به شدت از نواحی سر و شکم زخمی شده است.
 
 
در فاصله کمی از محل وقوع این حادثه، خودروی مفتی تقی عثمانی هدف تیراندازی افراد مسلح موتور سوار قرار گرفت، که در پی این حادثه نیز یک تن جان باخت. این درحالی است که مفتی تقی عثمانی از علمای بزرگ " دیوبند " سالم ماند.
 
 
 
معاون رئیس پلیس گلشن " طاهر نورانی" در مصاحبه خبری گفت : درحالی که مفتی تقی درحال حرکت از دارالعلوم به سوی گلشن اقبال بود، هدف حمله قرار گرفت. وی چندین سال است که امام جمعه مسجد بیت المکرم است.
قاری عثمان رهبر جمعیت علماء اسلام خبر سلامت مفتی تقی عثمانی را تایید کرده و اذعان داشت که محافظ وی جان باخت. طبق گفته قاری عثمان، مفتی تقی عثمانی پس از نماز جمعه به همراه خانواده اش در حال بازگشت به منزل بود.
لازم به ذکر است که مفتی تقی عثمانی از علمای بزرگ مذهب دیوبند و رهبر دارالعلوم کورنگی است.
قاری عثمان با انتقاد از دادستان کل اسبق پاکستان " ثاقب نثار"، ابراز داشت که وی حکم عزل و برکناری تمامی محافظین علما را صادر کرده بود که درپی آن وفاق المدارس نیز به این اقدام واکنش منفی نشان داده و شکایت کرد اما متاسفانه پیگیری نشد.
 
از طرفی وزیر ارشد ایالت سند " مراد علی شاه" نیز دستور ارائه گزارشی از سوی نیروهای پلیس را صادر کرده است.
 
 
واکنش منفی مقامات سیاسی و مذهبی پاکستان نسبت به این حمله
 
علامه ناصر عباس جعفری رهبر مجلس وحدت المسلمین در پیامی این حادثه را محکوم کرد و گفت : حمله به شخصیت های دینی اقدامی تروریستی برای ایجاد ناامنی در شهر ها است. باید در اقدامی فوری و جدی عاملان تروریستی دستگیر و به سزای عملشان برسند.
 
رئیس پلیس " امیر شیخ"
به نظر نمی‌رسد که چنین حمله ای برای ایجاد تفرقه باشد، بلکه برای ایجاد فضای ناامن در شهر کراچی و کشور است. درپی این حادثه دو تن جان باخته و یک تن زخمی شده است.
 
نخست وزیر پاکستان عمران خان
نخست وزیر پاکستان عمران خان با محکوم کردن حادثه، درپی جان باختن محافظ مفتی تقی عثمانی ابراز تاسف کرد و ابراز داشت که حمله به شخصیت دینی مهمی همچون مفتی تقی عثمانی اقدامی توطئه گرانه ای است که برای پرده برداشتن از آن هرگونه تلاشی انجام خواهیم داد.
 
آصف علی زرداری رئیس حزب پیپلزپارتی
آصف علی زرداری رئیس حزب پیپلزپارتی و رئیس جمهور اسبق پاکستان در واکنش به حمله، گفت : دشمنان از برگزاری مسابقه کرکت در فضای امن در شهر کراچی ناخرسند هستند، باید هرچه سریعتر عاملین این حادثه را دستگیر و به اشد مجازات رساند. خداوند را شاکریم که مفتی تقی عثمانی سالم هستند، اما از مقامات خواستار دستگیر کردن عاملین حادثه و پشتیبانانشان هستیم.

ارسال نظر

 
1