خبر فوری

 
 
ترامپ: کشورهای زیادی در حال تلاش برای کاهش تنش هند و پاکستان هستند
کد خبر :1799926527

21:50 1397/12/04


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, ترامپ, حادثه تروریستی, دونالد ترامپ, هند,

ترامپ اعلام کرد آمریکا در حال تلاش برای کاهش تنش هند و پاکستان است . پس از حادثه تروریستی در کشمیر تنش میان این دو کشور در حال اوج گرفتن است.


 

به گزارش رازنیوز، ترامپ در مصاحبه خبری وضعیت بین هند و پاکستان را بسیار خطرناک خواند و اظهار داشت: آمریکا باید این وضعیت را متوقف کند. تا کنون افراد زیادی به قتل رسیده اند و برای توقیف این عمل به طور کامل در این روند شرکت می کنیم.

لازم به ذکر است که پس از حمله انتحاری در کشمیر که دست کم 50 سرباز هندی جان خود را از دست دادند و هند مسئولیت این حمله را بر عهده پاکستان گذاشت، پس از آن  تنش بین دو کشور افزایش پیدا کرده است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان اظهار داشت در صورت ارائه سند هند دال بر اتهامات این کشور بر پاکستان ، پاکستان نیز آماده همکاری در این زمینه است، اما اگر هند اقدام نظامی بکند پاکستان جواب دندان شکن به هند خواهد داد.

ترامپ در این مورد اظهار کرد ما با مقامات هند و پاکستان در حال گفتگو هستیم کشورهای زیادی در این مورد در حال گفتگو هستند. اکنون در وضعیت پیچیده ای هستیم، پس از این حادثه تروریستی مشکلات زیادی بین هند و پاکستان به وجود آمده است.

لازم به ذکر است هند تاکنون از ایفای نقش میانجیگری توسط کشور ثالث برای انجام مذاکرات با پاکستان جلوگیری کرده و خود نیز حاضر به انجام مذاکرات دوجانبه با پاکستان نشده است. در این میان کشورهایی که به عنوان واسطه در حال کاهش تنش بین دو کشور هستند به خاطر این که هند ناراحت نشود به  طور ظاهری اعلام نمی کنند. شاید به همین منظور تا کنون آمریکا در مورد اقداماتی که برای کاهش تنش بین دوکشور در حال انجام دادن است چیزی را اعلام نکرده .

ترامپ به هند اطمینان داد که آمریکا احساسات هند را درک می کند. به همین منظور با مقامات دو کشور در حال گفتگو هستیم.

هند پس از تهدید های نظامی خود به پاکستان اقدام به تنها کردن پاکستان در سطح دیپلماتیک کرده است. هند برتمام محصولات پاکستانی 200 درصد مالیات اضافه کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه از همه کشورها خواستار همکاری با هند برای دستگیری عاملان حادثه تروریستی کشمیر شد. در همان روز کمیته امنیت ملی پاکستان تصمیم اعمال محدودیت علیه گروه تروریستی جماعت الدعوه را اعلام کرد.

ترامپ پس از متهم کردن حادثه تروریستی کشمیر، به هند تسلیت گفت و به روابط تازه پاکستان و آمریکا اشاره کرد. آمریکا مبلغ  1.3 میلیارد دلار پاکستان را متوقف کرده است به همین منظور آمریکا می تواند چند جلسه با پاکستان برگزار کند. اما وی در مورد زمان و ماهیت این جلسات توضیحی نداد.

اخیرا سناتور لندسی گراهم از ترامپ خواستار دعوت عمران خان به کاخ سفید در واشگنتن شده بود. با وجود لغو کمک های مالی آمریکا به پاکستان جلسات مذکور در مورد بازگرداندن این کمک ها به پاکستان خواهد بود. وی در ادامه اظهار داشت که پاکستان در حضور روسای جمهور سابق آمریکا از کشور آمریکا زیاد بهره مند شده است. آمریکا سالانه مبلغ 1.3 میلیارد دلار کمک مالی به پاکستان می کرد. اکنون این کمک ها توسط آمریکا لغو شده است، زیرا پاکستان آن گونه که قرار بود با آمریکا همکاری نکرده است.

ارسال نظر

 
1