خبر فوری

 
 
تحویل 5 جنگنده فرانسوی موسوم به "رافائل" به نیروی هوایی هند
کد خبر :979680522

16:51 1399/05/08


برچسب ها : ارتش هند, جنگنده هندی, دولت هند, نریندر مودی, نیروی هوایی هند, هند و فرانسه,

تعداد 5 فروند از جنگنده های فرانسوی رافائل طبق توافقنامه صورت گرفته میان هند و فرانسه در سال 2016 میلادی، تحویل نیروی هوایی هند گردید.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| هند 5 فروند جت جنگی موسوم به "رافائل" را از فرانسه تحویل گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تعداد 5 فروند از جنگنده های فرانسوی رافائل طبق توافقنامه صورت گرفته میان هند و فرانسه در سال 2016 میلادی، تحویل نیروی هوایی هند گردید.

طبق گفته منابع هندی این جنگنده ها روز دوشنبه فرانسه را به مقصد پایگاه هوایی الظفره واقع در امارات متحده عربی ترک نمودند و امروز در پایگاه هوایی انباله واقع در ایالت هریانه فرود آمدند.

دولت هند به منظور حفظ تدابیر امنیتی در جهت حفاظت از این جنگنده ها قانون منع رفت و آمد در چهار روستای واقع در حومه شهر انباله اعمال نموده است و شهروندان در هنگام فرود این جنگنده ها نیز حق تصویر برداری از خانه های خود را نیز ندارند.

کارشناسان نظامی هند معتقدند جنگنده های روسی موجود در ناوگان نیروی هوایی هند دچار استهلاک شده اند و هند برای افزایش توان دفاعی خود در جهت مقابله با همسایگان خود از جمله چین و پاکستان نیازمند خرید جدیدترین نوع جنگنده بود.

بی اس دهنوا فرمانده اسبق نیروی هوایی هند در گفتگو با رسانه های محلی اظهار داشت: رافائل به عنوان تغییر دهنده بازی ثابت خواهد شد، رافائل در مقایسه با جنگنده های چینی به جدیدترین فناوری روز دنیا مهجز می باشد و توان مقابله با هرگونه تهدیدات خارجی را داراست.

لازم به ذکر است هند در سال 2010 میلادی مذاکراتی را برای خرید بیش از 100 فروند جنگنده رافائل از شرکت هواپیمایی  Dassault فرانسه آغاز کرده بود، اما در نهایت با به روی کار آمدن دولت نریندر مودی در سال 2014 میلادی مذاکرات مربوطه به خرید 36 فروند جنگنده رافائل با هزینه ای بالغ بر 590 میلیارد روپیه ختم گردید.

ارسال نظر

 
1