خبر فوری

 
 
تحلیلگر: ارتش پاکستان در زمینه بحران کرونا، نخست وزیر را کنار گذاشته است
کد خبر :499077076

15:51 1399/02/07


برچسب ها : ارتش پاکستان, عمران خان, نخست وزیر,

ساجن گوبیل تحلیلگر در مقاله ای ابراز داشت که ارتش پاکستان در زمینه بحران کرونا عمران خان نخست وزیر را کنار گذاشته و نسبت به آن بی اعتنایی می کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ساجن گوبیل تحلیلگر در مقاله ای ابراز داشت که ارتش پاکستان در زمینه بحران کرونا عمران خان نخست وزیر را کنار گذاشته و نسبت به آن بی اعتنایی می کند. عمران خان نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای خطاب به ملت پاکستان در تاریخ 22 مارس در مورد قرنطینه برای مبارزه با کرونا گفت: من با قرنطینه مخالفم زیرا به نظر من این اقدام موجب به خطر افتادن شغل تعداد زیادی از مردم می شود. اما تنها پس از 24 ساعت از سخنرانی عمران خان، سرلشکر بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه ای ابراز داشت که ما در فکر قرنطینه در راستای مبارزه با کرونا هستیم؛ پس از چند ساعت از صدور این بیانیه، ارتش پاکستان تعداد زیادی از نیروهای خود را در نقاط مختلف کشور مستقر کرده و روند قرنطینه را آغاز کرد، درحالیکه سیاست گذاری در زمینه مبارزه با کرونا به "کمیته هسته اصلی" سپرده شد. ژنرال های ارتش پاکستان در این بحبوحه در تلاش برای باوراندن توانایی های خود ضمن کرونا هستند.

ساجن گوبیل افزود: یکی از ژنرال های بازنشسته ارتش پاکستان در این باره اظهار داشت: "دولت فدرال در زمینه مبارزه با کرونا چاله های بسیاری را رها کرده بود که ارتش آنها را پر کرده است، جز این چاره دیگری نبود." طبق اعتقاد تحلیلگر، ژنرال ها به دست گرفتن مسئولیت های کرونا توسط ارتش را یکی دیگر از عدم موفقیت های عمران خان می دانند. همچنین نخست وزیر پاکستان در زمینه های متمرکز کردن توجه بین الملل به سوی کشمیر اشغالی و حل و فصل این موضوع، و خارج کردن نام پاکستان از فهرست خاکستری اف ای تی اف نیز با شکست مواجه شده است. با توجه به تمامی این موارد، شاهد ضعیف شدن روابط میان عمران خان و ارتش هستیم. از طرفی نفیسه شاه از رهبران اپوزیسیون و حزب PPP نیز در بیانی ابراز داشته بود که "تصمیم های شما در برهه های حساس، تصمیمات ناگهانی هستند، که اگر شما آنها را اتخاذ نکنید، کس دیگری به جای شما تصمیم گیری خواهد کرد." ویروس کرونا موجب آشکار شدن اختلافات میان نخست وزیر و ارتش شده است و در این بین عمران خان تنها یک شخصیتی است که برای تشویق مردم در زمینه مبارزه با کرونا و اتخاذ دیگر اقدامات وضع کرده اند.

ارسال نظر

 
1