خبر فوری

 
 
تحصن جمعیت علمای اسلام علیه بسته شدن گذرگاه تجاری تفتان
کد خبر :731139413

16:54 1399/10/13


برچسب ها : ایران, پاکستان, پاکستان و ایران, تفتان, فعالیت های تجاری, گذرگاه مرزی, مرز مشترک,

رهبران جمعیت علمای اسلام JUI و پنل بابا چاغی در گفتگو با اصحاب رسانه ضمن اعتراض به بسته بودن نقطه سفر مرزی مشترک پاکستان-ایران از چهار ماه گذشته برای فعالیت های تجاری، تحصن کردند. پس از آغاز این تحصن، طی مذاکرات مقامات و تعهد آنها برای بازگشایی، تحصن به صورت موقت به پایان رسید.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| رهبران جمعیت علمای اسلام JUI و پنل بابا چاغی  در گفتگو با اصحاب رسانه ضمن اعتراض به بسته بودن نقطه سفر مرزی مشترک پاکستان-ایران از چهار ماه گذشته برای فعالیت های تجاری، اظهار داشتند که این امر باعث نیازمند شدن مردم به غذا و نوشیدنی شده است، 5 هزار کارگر روزمزد از این طریق درآمد کسب می کنند. معترضان با آتش زدن لاستیک، ضمن مسدود سازی جاده تفتان، اعتراض کردند.

 

در این بین عصمت الله اچکزئی دستیار کمیسر تفتان، ظهور احمد محمد حسنی بخشدار تفتان و محمد بلوچ معاون افسر منطقه تفتان طی مذاکره با معترضان، متعهد شدند که این مسئله را از طریق معاون کمیسر چاغی حل خواهند کرد و نقطه صفر مرزی مشترک برای فعالیت های تجاری بازگشایی خواهد شد.

گفتنی است پس از تعهد مقامات، معترضان ضمن پایان دادن به تحصن خود، ابراز داشتند اگر این گذرگاه پس از سه روز برای فعالیت های تجاری باز نشود، ما دروازه مهاجرت پاکستان-ایران و بازار مشترک چاه را برای فعالیت های تجاری مسدود خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1