خبر فوری

 
 
تحسین آمریکا از اقدامات پاکستان در زمینه تغییرات اقلیمی
کد خبر :643936722

20:15 1400/08/03


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و عربستان سعودی, تغییرات آب و هوایی, جان کری, جو بایدن, ریاض, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

جان کری نماینده ویژه جوزف بایدن رئیس جمهور آمریکا برای محیط زیست طی دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان در ریاض، تلاش های انجام گرفته توسط پاکستان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را مورد ستایش و قدردانی قرار داد.


ریاض: به گزارش راز نیوز| جان کری نماینده ویژه جوزف بایدن رئیس جمهور آمریکا برای محیط زیست طی دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان در ریاض، تلاش های انجام گرفته توسط پاکستان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را مورد ستایش و قدردانی قرار داد.

براساس گزارش، این دیدار در حاشیه اجلاس "ابتکار سبز خاورمیانه" صورت گرفته است. عمران خان نخست وزیر پاکستان نماینده ویژه آمریکا را در مورد چایش های پیش روی پاکستان و دیگر کشورهای درحال توسعه به دلیل تغییرات آب و هوایی آگاه کرد و ابتکارات و تجربیات پاکستان از جمله پروژه سونای درختی 10 میلیاردی برای حل چالش های زیست محیطی را برجسته کرد.

گفتنی است نخست وزیر پاکستان و نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد چارچوبی موثر جهت همکاری نزدیک توافق کردند. عمران خان ضمن ابراز خرسندی از جلسه افتتاحیه گروه کاری آب و هوا و محیط زیست پاکستان و ایالات متحده، گفت: نیاز است تا در زمینه تهدید آب و هوایی در سطح ملی و جهانی تاکید شود. پاکستان و آمریکا باید به اشتراک گذاری ایده ها، تخصص و فناوری در مبارزه با تغییرات آب و هوا ادامه دهند ، و سرمایه گذاری در این زمینه باید در پاکستان و کشورهای درحال توسعه پشتیبانی شود.

جان کری اظهار داشت: روابط دیرینه ای میان دو کشور پاکستان و ایالات متحده وجود دارد که باید در روابط دوجانبه، آب و هوا و محیط زیست بیشتر تقویت شوند.  

ارسال نظر

 
1