خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پس از برگزاری انتخابات مجلس سنای پاکستان، تحریک انصاف پاکستان به بزرگترین حزب مجلس سنای پاکستان تبدیل شد. این انتخابات برای تصاحب 102 کرسی سنای پاکستان توسط احزاب سیاسی مختلف برگزار شد.

تحریک انصاف پاکستان 18 کرسی مجلس سنا را بدست آورد که با احتساب آن تعداد کرسی های این حزب در مجلس سنای پاکستان به عدد 25 رسید و این حزب در صدر فهرست احزاب سیاسی از نظر تعداد کرسی ها در مجلس سنا قرار گرفت. این حزب پیش از این تنها 7 کرسی  از 102 کرسی سنا را در دست داشت.

همچنین حزب مردم پاکستان 8 کرسی و حزب مسلم لیگ ن پاکستان 5 کرسی دیگر به دست آوردند که با احتساب آن تعداد کرسی های حزب مردم پاکستان در مجلس سنا به عدد 21 رسید و تعداد کرسی های حزب مسلم لیگ ن پاکستان در مجلس سنای پاکستان به 18 عدد افزایش یافت .

حزب مردمی بلوچستان نیز با کسب 6 کرسی صاحب 12 کرسی در مجلس سنای پاکستان شد.

حزب تحریک انصاف پاکستان طی انتخابات مجلس سنای پاکستان از سنگر سیاسی خود در ایالت خیبر پختون خوا 10 کرسی بدست آورد. همچنین در ایالت پنجاب این حزب با بدست آوردن 5 کرسی در این ایالت بی رقیب ماند. از ایالت سند نیز 2 کرسی و یک کرسی از اسلام آباد پایتخت پاکستان به تحریک انصاف پاکستان رسید.

احزاب متحد تحریک انصاف پاکستان نیز 11 کرسی مجلس سنای پاکستان را ازآن خود کردند که 6 عدد از آن ها به حزب مردمی بلوچستان، 2 عدد به جنبش ملی متحد و 3 عدد از این 11 کرسی مجلس سنا به دیگر احزاب تعلق گرفت.

با توجه به تعداد کرسی های کسب شده، تحریک انصاف پاکستان و متحدانش در مجلس سنای پاکستان 41 کرسی بدست آوردند.

ارسال نظر

 
1