خبر فوری

 
تجمع موتور سواران حامی طالبان افغانستان در کویته
کد خبر :1554927037

13:14 1400/04/26


برچسب ها : پاکستان و طالبان, تظاهرات, طالبان افغانستان, وزیر ارشد بلوچستان,

پس از تصرف منطقه مهم مین اسپین در مرز بلوچستان پاکستان توسط طالبان افغانستان، چند موتور سوار روز چهارشنبه در شهر کویته به حمایت از آنها به تظاهرات پرداختند


 

کویته: به گزارش راز نیوز| پس از تصرف منطقه مهم مین اسپین در مرز بلوچستان پاکستان توسط طالبان افغانستان، چند موتور سوار روز چهارشنبه در شهر کویته به حمایت از آنها به تظاهرات پرداختند.

در ویدیویی که از موتور سواران در شبکه های اجتماعی منتشر شد، آنها در حال عبور از منطقه مهم حکومتی هستند، مقامات پلیس کویته گفتند تاکنون در خصوص این قضیه هیچ دستگیری صورت نگرفته است و پلیس اوضاع را تحت نظر دارد.

این موتور سواران پس از تصرف کامل منطقه استراتژیک اسپین بولدک در شهر مرزی چمن و تصدیق این قضیه توسط طالبان بعد از ظهر روز چهارشنبه به تظاهرات در حمایت از طالبان پرداختند، منطقه اسپین بولدک یک گذرگاه مهم بین پاکستان و استان قندهار و استان های جنوب غربی و کشورهای آسیای میانه است، این منطقه محل عبور تعداد بسیار زیادی از مردم در طول شبانه روز است، همچنین تعداد زیادی از وسایل نقلیه حمل بار و ترانزیت از این منطقه عبور میکنند.

لازم به ذکر است در گذشته نیز جلسات و تجمعاتی در حمایت از طالبان افغانستان در بلوچستان و شهر کویته برگزار شده است.

مشخص نیست افراد موجود در فیلم چه کسانی هستند، تعداد آنها زیاد نبوده و چند موتور سوار هستند، با این حال آنها غیر از پرچم طالبان افغانستان پرچم گروه دیگر را در دست نداشتند.

این ویدیو در میدان اصلی دبیرخانه مدنی کویته ضبط شده است، که از مناطق بسیار مهم در کویته است که در آن دبیر خانه مدنی، خانه رئیس وزیر و خانه فرماندار وجود دارد، علاوه بر این دفاتر مهم کنسولگری افغانستان نیز در این منطقه واقع شده است، غیر از این ویدیو، ویدیو دیگری از این افراد در مناطق دیگر موجود نیست و معلوم نیست این افراد کجا رفتند.

پس از انتشار این ویدیو بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی پرسیدند چرا حکومت و دولت آنها را ندیده است، ایا آژانس امنیتی در بلوچستان وجود ندارد یا نیروهای امنیتی به طالبان اجازه تجمع دادند.

جلیله حیدر فعال اجتماعی گفت: طالبان برای بررسی عملکرد دولت بلوچستان به کویته آمده است، مردم این قضیه را جدی نگیرند آنها آمده بودند به وزیر بلوچستان بگویند سیستم را درست کند وگرنه ما اینجا هستیم.

ارسال نظر

 
1