خبر فوری

 
 
تجمع بزرگ مردم قوم پشتون در شهر بنو در اعتراض به ربوده شدن اعضای خانواده شان
کد خبر :676184007

13:39 1397/08/07


برچسب ها : PTM, بنون, پاکستان, جنبش پختون,

جنبش حفاظت از پشتون(PTM) روز گذشته تجمع بزرگی را با حضور اقشار مختلف مردمی و خانواده های افراد ربوده شده توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستان برگزار کرد.


 

بنو:به گزارش راز نیوز،جنبش حفاظت از پشتون(PTM) روز گذشته تجمع بزرگی را با حضور اقشار مختلف مردمی و خانواده های افراد ربوده شده توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستان برگزار کرد.

صدها تن از زنان بیوه و کودکان مظلوم و یتیم به منظور احقاق حقوق خود در این تجمع بزرگ مردمی شرکت کرده و فریاد آزادی سرپرستان خانواده های خود را دادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که تصاویر اعضای ربوده شده خانواده شان را در دست داشتند،با سر دادن شعارهایی خواستار عدالت و انصاف از دولت و نظام عدالتی پاکستان شدند.

سازمان اطلاعاتی پاکستان شهروندان پشتون و بلوچ و دیگر قومیت ها را به بهانه های مختلف و واهی از منازل و یا سطح شهر ربوده و آنان را به مکانی نامشخص منتقل میکند.

در میان پلاکارد ها و تصاویر موجود در دست اعضای خانواده افراد ربوده شده میتوان مشاهده نمود که شهروندان مختلف با پیشه و مناصب مختلف اعم از رئیس پلیس،پزشک،استاد دانشگاه،کاسب و مغازه دار توسط سازمان اطلاعاتی پاکستان بدون هیچ جرمی و اتهامی ربوده شده اند به صورتی که تاکنون پس از گذشت مدت زیادی از بازداشت آنان،هیچ خبری از آنها در دست نیست.

اعضای خانواده افراد ربوده شده توسط سازمان اطلاعاتی پاکستان معتقدند که چنانچه افراد ربوده شده مرتکب جرم شده اند و یا متهم ارتکاب عمل خلاف قانون هستند،با ارائه آنان به دادگاه ها،آنها را مورد مجازات قرار دهند و این روند ربودن و انتقال به مکان نامشخص را پایان دهند.

جنبش حفاظت از پشتون(PTM) در این تجمع مردمی،محقق شدن 5 مطالبه اصلی را از دولت پاکستان خواستار شد که عبارتند از:

1.مجازات رائو انور معاون ارشد پلیس منطقه ملیر شهر کراچی که در قتل یک جوان پشتون به نام نقیب الله دست داشته است.

2.بازگرداندن افراد ربوده شده توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستان و تحویل آنان در دادگاه ها

3.تشکیل کمیسیون تحقیقاتی برای بررسی کشته شدن شهروندان پشتون بدون مجازات

4.پاکسازی مناطق قبایلی ایالت خیبر پختون خواه از وجود مین

5.متوقف نمودن برخوردهای نامناسب و نژاد پرستانه با شهروندان پشتون در ایستگاه های ایست و بازرسی

محسن داور نماینده حزب جنبش حفاظت از پشتون در پارلمان در گفتگو با صدای آمریکا گفت:با وجود کمبود امکانات و دیگر مشکلات،تعداد زیادی از شهروندان پشتون در این تجمع شرکت نمودند که این نشان دهنده عزم راسخ مردم و مقاومت آنان در قبال خواسته هایشان است.

وی این تجمع را بزرگترین تجمع مردمی تاریخ شهر بنو توصیف کرد و افزود:این تجمع بزرگ جواب دندان شکنی است برای کسانی که تصور میکردند جنبش و نهضت ما خاتمه یافته است.

خانم ثناء اعجاز عضو کمیسیون جنبش حفاظت از پشتون نیز در مصاحبه با خبرگزاری صدای آمریکا اظهار داشت:سازمان های اطلاعاتی پاکستان در حال هراس افکنی و اختلال در فعالیت های ما هستند.

وی افزود:در میان قوم پشتون رسم بر این است که زنان این قوم در خانه های خود بمانند اما ما برای احقاق حقوق اولیه خود،رسومات و عرف را زیر پا گذاشته ایم.

به دلیل خفقان شدید رسانه ای در پاکستان،رسانه های پاکستان فعالیت جنبش حفاظت از پشتون را مورد پوشش خبری خود قرار نمیدهند و کارمندان این جنبش،شبکه های اجتماعی را به ابزاری برای رساندن صدای فریاد خود به گوش مردم پاکستان و دنیا تبدیل نموده اند که بر اساس آن،در هنگام برگزاری جلسه در بنو،فعالیت سرویس های اینترنتی نیز از سوی دولت متوقف شده بود تا کسی نتواند این تجمع بزرگ را مورد پوشش خبری قرار دهد.

منظور پشتین بنیانگذار جنبش حفاظت از پشتون در سخنرانی خود در این تجمع اظهار داشت:ما به فلسفه عدم افراط گرایی معتقدیم و برای دستیابی به حقوق از دست رفته مردم پشتون در پاکستان،از طریق روش های صلح آمیز و امن تلاش خواهیم کرد.

وی افزود:دولت و سازمان های اطلاعاتی به جای قبول مطالبات مردم پشتون به دنبال اذیت و آزار آنان و هراس افکنی در سطح افکار عمومی است و شهروندان ما را بدون هیچ اتهامی مورد بازداشت قرار میدهند.

وی در گفتگو با صدای آمریکا با اشاره به عدم پوشش خبری تجمعات و مراسمات این جنبش از سوی رسانه های پاکستان اظهار داشت:عدم پوشش خبری فعالیت های ما از سوی خبرگزاری ها و روزنامه های پاکستان،هیچ تاثیری در نهضت ما نخواهد داشت.

وی گفت:نه تنها شهروندان پشتون در پاکستان،بلکه پشتون های مقیم در سراسر دنیا نیز از ما حمایت میکنند و تا زمانی که درخواست های ما محقق نشود ما به اعتراضات صلح آمیز خود ادامه خواهیم داد.

در این تجمع مردمی،علی وزیر و محسن داور از اعضای پارلمان پاکستان نیز حضور داشتند،این دو نفر به دلیل نامزدی در انتخابات از هیئت رئیسه جنبش حفاظت از پشتون اخراج شده بودند.

ارسال نظر

 
1