خبر فوری

 
 
تبرئه 6 رهبر جماعت الدعوه از پرونده تامین مالی تروریسم
کد خبر :1115834081

17:08 1400/08/16


برچسب ها : CTD, تامین مالی تروریسم, جماعت الدعوه, دادگاه ضد تروریسم, دادگاه عالی لاهور, دایره مبارزه با تروریسم, رهبران جماعت الدعوه,

دادگاه عالی لاهور 6 تن از رهبران جماعت الدعوه را که پیش از این مورخ 14 فروردین 1400 در پرونده تامین مالی تروریسم محکوم به حبس و پرداخت جزای نقدی شده بودند را تبرئه کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| دادگاه عالی لاهور 6 تن از رهبران جماعت الدعوه در پرونده تامین مالی تروریسم را تبرئه کرد.

براساس گزارش، در تاریخ 3 آوریل 2021 (14 فروردین 1400) دادگاه ضد تروریسم براساس مفاد مختلف قانون مبارزه با تروریسم، 6 تن از رهبران جماعت الدعوه را محکوم به حبس و پرداخت جزای نقدی کرده بود.

گفتنی است دادگاه مبارزه با تروریسم لاهور شش تن از رهبران جماعت الدعوه به نام های پروفسور ظفر اقبال، محمد یحیی مجاهد، نصرالله، سمیع الله و عمر بهادر را به جرم جمع آوری کمک های مالی برای جماعت ممنوعه، هرکدام را به 9 سال حبس و پرداخت جزای نقدی به ارزش 50 هزار روپیه محکوم کرده بود  و پروفسور حافظ عبدالرحمن مکی محکوم به 6 ماه حبس شد. ناگفته نماند سال 2020 دایره مبارزه با تروریسم علیه متهمان نامبرده پرونده تشکیل داده بود.

پس از اعلام این محکومیت ها،  متهمان به محکومیت خود در دادگاه عالی لاهور اعتراض و خواستار تجدید نظر شدند.

 وکیل اظهار داشت که دادستان نتوانسته ادعاهای فراتر از شک معقول را علیه تجدیدنظر خواهان اثبات کند و اینکه دادگاه شواهد را به درستی بررسی نکرده است که باعث تضعیف عدالت شد. وی افزود: این افراد که خواستار تجدید نظر در حکمشان هستند هیچ ارتباطی با لشکر طیبه ندارند.

وکیل در ادامه گفت: هیچ مدرکی دال بر دست داشتن شاکیان در هرگونه فعالیتی در حمایت از اهداف لشکر طیبه یا هرسازمان دیگری از این قبیل وجود ندارد. این افراد قبل از سال 2000 از سازمان خارج شده بودند.

ناگفته نماند که علاوه بر حافظ سعید رئیس جماعت الدعوه و چند تن از دیگر رهبران این سازمان، دایره مبارزه با تروریسم در ده ها پرونده ثبت شده به اتهام تامین مالی تروریسم، آنها را محکوم کرده است. دایره مبارزه با تروریسم 41 پرونده علیه رهبران این سازمان در شهرهای مختلف ثبت کرده است.

 

بخوانید: محکومیت حبس 6 تن از رهبران جماعت الدعوه به جرم جمع آوری کمک مالی

ارسال نظر

 
1