خبر فوری

 
 
تبرئه سید فیصل رضا عابدی از اتهام اهانت به نظام عدالت پاکستان
کد خبر :699682805

10:22 1398/02/14


برچسب ها : دیوان عالی کشور, سید فیصل رضا عابدی,

سید فیصل رضا عابدی سناتور سابق پاکستانی از اتهام اهانت به رئیس دیوان عالی پاکستان تبرئه گردید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز سید فیصل رضا عابدی سناتور سابق پاکستانی از اتهام اهانت به رئیس دیوان عالی پاکستان تبرئه گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده سید فیصل رضا عابدی سناتور شیعه پاکستانی در مهر ماه سال گذشته به اتهام «استفاده از لحن گستاخانه و نامناسب» از مقابل دیوان عالی پاکستان توسط پلیس دبیرخانه دیوان عالی  بازداشت شده بود.

وی طی گفتگوی تحلیلی در یکی از برنامه های تلویزیونی به انتقاد از عملکرد مقامات بلندپایه دولت و دیوان عالی پاکستان پرداخته بود که پس از نشر این برنامه وی در اتهام به گستاخی علیه نظام عدالت پاکستان بازداشت شده بود و پرونده های متعددی علیه وی تحت عناوین مختلف تشکیل داده شده است.

دو پرونده دیگر به دلیل به سخره گرفتن نظام عدالت پاکستان و استفاده از لحن تهدید آمیز علیه نظام عدالتی علیه فیصل رضا عابدی در جریان است.

همچنین آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) نیز پرونده ای قانون 2016 جرایم الکترونیکی علیه شبکه اینترنتی «پاکستان جدید» تشکیل داده است.

طبق نظر آژانس تحقیقات فدرال، متهم عامدانه و بدون هیچگونه علتی اقدام به گستاخی و توهین علیه ثاقب نثار رئیس سابق دیوان عالی پاکستان و دیگر مقامات بلندپایه دولتی نموده که به معنای ایجاد فضای نامناسب میان دولت، مردم و جامعه و انحراف افکار عمومی است.

علاوه بر این علیه وی تحت مواد مختلف قانون اتهامات عدیده ای وارد گردیده است که عبارتند از: هتک حرمت، انتشار محتوایی که منجر به ضرر رساندن به شهرت و شخصیت فرد گردد، اظهار نظر جهت ایجاد اختلاف میان مردم، اهانت عامدانه علیه مقامات نظام دولتی و نظام عدالتی، تلاش برای شوراندن مردم علیه نظام پاکستان.

ارسال نظر

 
1