خبر فوری

 
 
تبرئه دو تن از متهمان پرونده شهادت خرم زکی
کد خبر :27741427

16:23 1399/08/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد تکفیری, تروریست, تروریسم, خرم زکی, دادگاه مبارزه با تروریسم, سپاه صحابه, شیعه,

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم کراچی، به دلیل کافی نبودن اسناد علیه متهمان پرونده شهادت خرم زکی، عدنان وقار احمد صدیقی و محمد نعمان را تبرئه و دستور آزادی آنان را صادر کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دو تن از متهمان پرونده شهادت خرم زکی فعال اجتماعی در دادگاه مبارزه با تروریسم کراچی تبرئه شدند. علیه متهم عدنان وقار احمد صدیقی ملقب به جیرا ، محمد نعمان ملقب به چکنا و مرسلین ملقب به پایا همکار فراری متهمان، در سال 2016 میلادی پرونده ای به اتهام دست داشتن در شهادت خرم زکی فعال اجتماعی 40 ساله تشکیل شده بود.

پس از ارائه این پرونده به دادگاه مبارزه با تروریسم، قاضی دادگاه به دلیل عدم ارائه اسناد کافی علیه متهمان توسط وکیل شاکی، دستور داد تا در صورتی که محمد عدنان و محمد نعمان مرتکب جرم دیگری نشده اند، هرچه سریعتر آزاد شوند. گفتنی است افسر تحقیقات مورخ ژوئن 2019 میلادی به دادگاه گفته بود تا این پرونده را در رده A قرار دهد. (رده ای، درجه ای است که پرونده هایی را در آن قرار می دهند که هیچ گونه اطلاعی از مجرمان به دست نمی آید و هیچ سر نخی نیز درمورد آنان وجود ندارد. )

وکیل پرونده مدعی شده بود که این ترور به دستور مولوی عبدالعزیز از علمای مسجد لال و مولانا اورنگزیب فاروقی سرکرده گروه تروریستی سپاه صحابه صورت گرفته است، زیرا مقتول در دفعات متعددی در تظاهرات علیه این عناصر تکفیری شرکت کرده بود و همواره موضوع شهادت افراد شیعه به دست عناصر افراط گرا را برجسته نموده و درخواست دستگیری عناصر افراط گرای اهل سنت چون اورنگزیب فاروقی و دیگر افراد را می کرد.

وی همچنین گفته بود که از محل عملیات 19 پوکه گلوله سلاح 9 ام ام دریافت شده اند. براساس گزارش نیروی تحقیقات، از این سلاح پیش از این عملیات استفاده نشده است.  ناگفته نماند که خرم زکی علیه مولوی مسجد لال شکایتی درج کرده بود با این مضمون که او حمله تروریستی صورت گرفته علیه مدرسه نظامی در سال 2014 میلادی را محکوم نکرده است.

طبق گزارش منابع موثق، خرم زکی مجری برنامه تلویزیونی صراط مستقیم به دلیل فعالیت های شیعی خود توسط کماندوهای ویژه ارتش پاکستان و زیر نظر مستقیم ارتش به شهادت رسیده است و چنین تبرئه هایی توسط دادگاه ها، به دستور مقامات قدرتمند به منظور بستن پرونده صورت می گیرند.

ارسال نظر

 
1