خبر فوری

 
 
تبادل نظر پیرامون مناسبات مورد علاقه مشترک طی دیدار سفیر آمریکا با وزیر ارتباطات و راه آهن پاکستان
کد خبر :460308032

11:15 1402/06/17


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, روابط دوجانبه, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, وزیر راه آهن,

دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد با شاهد اشرف تارر وزیر ارتباطات و راه آهن پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد با شاهد اشرف تارر وزیر ارتباطات و راه آهن پاکستان دیدار کرد.

وزیر فدرال پاکستان در این نشست با بیان اینکه مناسبات فیمابین درحال گامزدن از زمینه امنیتی به بخش های تجارت، سرمایه گذاری، علم و فناوری و تغییرات اقلیمی می باشند، گفت: دو کشور پاکستان و آمریکا روابط و همکاری دیرینه ای دارند که این مناسبات اکنون فراتر از امنیت به حوزه هایی مانند تجارت و سرمایه گذاری، علم و فناوری، تغییرات آب و هوایی می رود.

وی تصریح داشت که ما خواستار ارتقای بیشتر همکاری های دیرینه در بخش توسعه می باشیم، پاکستان همچنان از لوکوموتیو جنرال الکتریک در راه آهن استفاده می کند و ما سفارش دیگری در این زمینه داده ایم، آمریکا می تواند به ما در ساخت و حفاظت از مسیر آسیب دیده خط راه آهن کراچی به پیشاور درپی سیل، کمک کند. شاهد اشرف تارر بیان داشت که ما معاملات موفقی در گوادر انجام داده ایم و سرمایه گذاران را تشویق می کنیم تا در اینجا سرمایه گذاری اساسی کنند.

دونالد بلوم بیان داشت که اکنون توجه ما از مناطق مرزی به مناطق تحت تاثیر سیل در شمال سند و جنوب ایالت پنجاب متمرکز می باشد، تمرکز ما بر تامین آب آشامیدنی سالم و نوسازی زیرساخت ها است. وی در ادامه اظهاراتش گفت: پاکستان فرصت مناسبی برای ترغیب سرمایه گذاری در پاکستان دارد زیرا صنعت ها درحال منتقل شدن به این منطقه هستند، و ما می توانیم در زمینه ایجاد فضای بازرگانی مناسب به پاکستان کمک کنیم. دی اف سی بین المللی آمریکا علاقه مند به سرمایه گذاری عمده در پاکستان است.

ارسال نظر

 
1