خبر فوری

 
 
تبادل فهرست تاسیسات هسته ای و زندانیان میان پاکستان و هند
کد خبر :1418739802

15:56 1400/10/11


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و هند, تاسیسات هسته ای, تبادل لیست سلاح های هسته ای و زندانیان, دهلی نو, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, عاصم افتخار,

دو کشور پاکستان و هند فهرست های تاسیسات هسته ای و زندانیان اتباع دو کشور را تحویل کمیسیون عالی در اسلام آباد و دهلی نو داده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت که فهرست تاسیسات هسته ای پاکستان به کمیسیون عالی هند در اسلام آباد تحویل داده شده است. از طرفی وزارت خارجه هند نیز از ارائه این فهرست به کمیسیون عالی پاکستان در دهلی نو خبر داد.

شایان ذکر است تبادل این فهرست تاسیسات هسته ای میان دو کشور پاکستان و هند از ژانویه 1992 میلادی به طور مداوم در اول سال میلادی تبادل می شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان و هند در سال دو مرتبه در ماه های ژانویه و ژوئن فهرست زندانیان را نیز تبادل می کنند، گفت: فهرست 628 زندانی هندی شامل 51 شهروند و 577 ماهیگیر به کمیسیون عالی هند در اسلام آباد ارائه شده است. همچنین هند نیز فهرست زندانیان پاکستانی در هند را به کمیسیون عالی پاکستان در دهلی نو تحویل داده است که براساس آن 355 پاکستانی در زندان های هند، زندانی هستند که شامل 282 تن شهروند و 73 ماهیگیر می باشد.

ارسال نظر

 
1