خبر فوری

 
 
تاکید وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه بر لزوم توجه جامعه جهانی به افغانستان برای ثبات و توسعه در این کشور
کد خبر :580470074

10:26 1401/06/18


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, حنا ربانی, حکومت طالبان افغانستان, صلح افغانستان, نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان, وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه,

وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه در جریان دیدار با معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان بر لزوم توجه جامعه جهانی به افغانستان برای ایجاد ثبات و توسعه در این کشور تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه در جریان دیدار با معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان بر لزوم توجه جامعه جهانی به افغانستان برای ایجاد ثبات و توسعه در این کشور تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مارکس پوتزل سرپرست هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان روز گذشته با حنا ربانی کهر وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار به بررسی ابعاد مختلف اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان پرداخته و بر لزوم همکاری‌های مشترک بین‌المللی برای ایجاد ثبات اقتصادی در این کشور و مقابله با بحران انسانی در افغانستان تأکید ورزیدند.

حنا ربانی وزیر دولت پاکستان در این دیدار بر اهمیت تداوم رایزنی با جامعه جهانی و هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان با دولت موقت برای ایجاد امنیت و ثبات پایدار در این کشور تأکید ورزید و خواستار مقابله با چالش‌های مهم حقوق بشر، اجتماعی و اقتصادی در افغانستان شد.

وی سپس به تشریح اقدامات و تلاش‌های پاکستان برای تشکیل افغانستان با ثبات، مستحکم، شاداب و دارای ثبات پایدار اقتصادی پرداخت و سرپرست هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان را از تلاش‌های متداوم اسلام آباد برای توسعه همکاری‌های دوجانبه تجاری و اقتصادی با افغانستان آگاه ساخت.

مارکس پوتزل معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز در این دیدار از نقش پاکستان در خروج اعضای نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای خارجی و کارمندان نهادهای بین‌المللی از افغانستان در جریان سقوط دولت کابل و به روی کار آمدن طالبان در عرصه قدرت تمجید نمود و مواضع خود در خصوص افغانستان را تشریح نمود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 
1