خبر فوری

 
 
تاکید وزیر دارایی پاکستان بر استفاده از ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری های اقتصادی میان پاکستان و ترکیه
کد خبر :1283539624

10:11 1400/07/07


برچسب ها : احسان مصطفی برتکل, پاکستان و ترکیه, سفیر ترکیه, شوکت ترین, وزیر خزانه داری پاکستان, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

وزیر خزانه داری پاکستان در دیدار با سفیر ترکیه در اسلام آباد با اشاره به ظرفیت های گسترده موجود برای افزایش سطح همکاری میان پاکستان و ترکیه گفت: شرکت های ترکیه ای برای سرمایه گذاری در پاکستان در پروژه های مشترک وارد عمل شوند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر خزانه داری پاکستان در دیدار با سفیر ترکیه در اسلام آباد با اشاره به ظرفیت های گسترده موجود برای افزایش سطح همکاری میان پاکستان و ترکیه گفت: شرکت های ترکیه ای برای سرمایه گذاری در پاکستان در پروژه های مشترک وارد عمل شوند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، احسان مصطفی یرداکل سفیر ترکیه در اسلام آباد روز گذشته با شوکت فیاض احمد ترین وزیر خزانه داری دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها میان اسلام آباد و آنکارا در زمینه های اقتصادی و تجاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خزانه داری پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و ترکیه دارای روابط دیرینه در زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند و مردم دو کشور احساس برادری عمیقی دارند. روابط فرهنگی و تاریخی میان دو کشور زمینه ای برای تحکیم مناسبات دوجانبه در زمینه های تجاری و اقتصادی فراهم می کند.

وی سپس به تشریح بخش های دارای اهمیت برای افزایش روابط اقتصادی با ترکیه پرداخت و گفت: دولت تحت طرح مسکن پاکستان جدید یک بسته جذاب را برای افزایش انگیزه در جهت بهبود اوضاع اقتصادی ارائه کرده است. شرکت های ترکیه ای می توانند برای افزایش حضور خود در صنعت ساخت و ساز به جستجوی فرصت های موجود در پروژه های مشترک بپردازند.

شوکت فیاض با بیان اینکه ترکیه یکی از مکان های جذاب در بخش گردشگری است گفت: گردشگری سهم بالایی در اقتصاد ترکیه دارد، پاکستان تمایل به استفاده از تجارت ترکیه برای توسعه بخش گردشگری دارد و طبق چشم انداز نخست وزیر می توان پاکستان را به یکی از مراکز گردشگری در سطح جهان تبدیل نمود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار همکاری میان بانک توسعه کشاورزی(محدود) پاکستان و بانک زیارت ترکیه شد و گفت: پاکستان می تواند برای افزایش سطح تولید و همچنین میزان ارزش افزوده در محصولات کشاورزی خود به ویژه تولیدات پنبه مسیر ترکیه را دنبال کند.

احسان مصطفی یرداکل سفیر ترکیه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از میزبانی وزیر خزانه داری پاکستان بر عزم ترکیه برای تداوم همکاری های نزدیک با پاکستان در بخش های سرمایه گذاری و تجاری تاکید کرد و پیشنهاد داد دو کشور می توانند برای تجارت دوجانبه از ارز ملی خود استفاده نمایند.

وی سپس به تشریح فعالیت شرکت ها و نهادهای مختلف سرمایه گذاری ترکیه در پاکستان پرداخت و گفت: فرصت های موجود برای تقویت بیش از پیش همکاری های اقتصادی در مناطق مشخص شده بررسی و شناسایی شود.

ارسال نظر

 
1