خبر فوری

 
 
تاکید وزیر امور خارجه پاکستان بر لزوم مقابله با اسلام هراسی در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد
کد خبر :1166167108

16:57 1401/03/25


برچسب ها : آنتونیو گوترش, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان ملل متحد, دبیرکل سازمان ملل متحد, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی بر لزوم مقابله با موج اسلام هراسی در جهان و به ویژه در هند و اظهارات توهین‌آمیز رهبران حزب حاکم این کشور علیه ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) تاکید ورزید.

طبق بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، وزیر امور خارجه پاکستان همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد را از مواضع اسلام آباد در قبال اظهارات اخیر دو تن از رهبران حزب بهاراتیا جاناتا در اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) آگاه ساخت.

وی تاکید کرد این‌گونه اظهار نظرات تفرقه‌آمیز احساسات مسلمانان در سراسر دنیا را جریحه دار کرده است، سازمان ملل متحد باید برای گسترش موج اسلام هراسی در هند و اظهارات تفرقه‌آمیز رهبران این کشور را پیگیری کرده و برای متوقف نمودن آن دهلی‌نو را تحت فشار قرار دهد.

بلاول بوتو زرداری همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد را از اقدامات جنایتکارانه دولت هند در سرکوب وحشیانه معترضان مسلمان و تخریب منازل مسلمانان به بهانه وی شرکت در اعتراضات آگاه ساخت و گفت: این اقدامات تازه‌ترین جنایات حزب بهاراتیا جاناتای هند و متحد افراط گرای این حزب علیه مسلمانان است.

وی اظهار داشت: سکوت رهبران عالی رتبه حزب بهاراتیا جاناتا علی رغم واکنش‌های بین‌المللی به اظهار نظر موهن رهبران این حزب مایه تأسف است.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین خواستار ورود سازمان ملل متحد به موضوع دیرینه مسئله کشمیر و جنایت‌های ارتش و دولت هند علیه مسلمانان مظلوم این منطقه و ایفای نقش در این زمینه شد.

ارسال نظر

 
1