خبر فوری

 
 
تاکید وزرای امور خارجه پاکستان و آلمان بر تعمیق مناسبات اقتصادی و سیاسی میان دو کشور
کد خبر :1418936903

14:59 1400/01/23


برچسب ها : پاکستان و آلمان, شاه محمود قریشی, هایکو ماس, وزیر امور خارجه آلمان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و آلمان در دیدار با یکدیگر در زمینه مناسبات مختلف میان پاکستان و آلمان و تعمیق سطح روابط دوجانبه میان دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


برلین: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و آلمان در دیدار با یکدیگر در زمینه مناسبات مختلف میان پاکستان و آلمان و تعمیق سطح روابط دوجانبه میان دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که عصر روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی وارد برلین پایتخت آلمان شد، ظهر امروز با حضور در دفتر وزارت امور خارجه آلمان با هایکو ماس همتای آلمانی خود دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و برلین در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزرای امور خارجه پاکستان و آلمان پس از دیدار با یکدیگر در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران به تشریح مباحث مورد رایزنی قرار گرفته در این دیدار پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این دیدار با بیان اینکه پاکستان خواهان مناسبات جدید اقتصادی با آلمان و گسترش سطح روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها می باشد ابراز داشت: فرصت های بی نظیری جهت سرمایه گذاری در بخش تجاری و اقتصادی پاکستان وجود دارد که نیازمند توجه شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی است.

وی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان آن را چالش بزرگی برای کشورهای دنیا عنوان نمود و از همکاری های آلمان در زمینه تامین واکسن کرونا برای پاکستان تقدیر نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری های دولت آلمان در جهت دستیابی پاکستان به جی اس پی پلاس(امتیاز صادرات به اتحادیه اروپا با عوارض گمرکی پایین و یا بدون عوارض گمرکی) و همچنین اقدامات آلمان در زمینه عدم تبدیل شدن اف ای تی اف به یک ابزار سیاسی اعمال فشار تقدیر و تشکر نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: پاکستان به روابط و ارتباطات خود با دولت آلمان در زمینه صلح افغانستان ادامه خواهد داد، پاکستان خواهان برپایی مناسبات دوستانه با هند است.

وی همچنین با اشاره به موضوع توافقنامه برجام اظهار داشت: پاکستان، توافق هسته‌ای ایران را یک گام رو به جلو و مثبت می‌داند و معتقد است که هرگونه رد یکجانبه برجام بی‌فایده بوده و نتیجه خوبی نیز به همراه نداشته است.
پاکستان به عنوان همسایه جمهوری اسلامی ایران، خواهان پایداری صلح و ثبات است و رویارویی چیزی نیست که ما به دنبال آن باشیم.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز در این نشست خبری ابراز داشت: در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان گفتگوهایی در زمینه روابط اقتصادی و سیاسی پاکستان و آلمان صورت گرفت.

وی افزود: پاکستان در زمینه برپایی صلح و ثبات در منطقه قربانیان زیادی را متحمل شده است، دولت اسلام آباد نقش ویژه ای در پیشبرد روند صلح افغانستان دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون مذاکرات برجامی در وین، اظهار داشت: بحث‌ها هفته گذشته صورت گرفت و فردا ادامه خواهد یافت، هر چند این گفت وگوها آسان نبود اما ماهیت آن‌ها سازنده است.

هایکو ماس بدون اشاره به قانون شکنی دولت آمریکا با خروج از برجام و اقدامات بی‌نتیجه طرف‌های اروپایی برای عمل به تعهدات خود، مدعی شد که هدف بحث‌ها این است که ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود پایبند باشد.

وی گفت: ما باید به دنبال فرآیندی باشیم که اجازه ندهد مسیر مذاکرات قطع شود و البته همه اینها بستگی دارد که آمریکا تا چه‌اندازه مایل است تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را لغو کند.

هایکو ماس افزود: معتقدیم این کار آسان نخواهد بود و تاکنون رویکرد سازنده‌ای را مشاهده کرده‌ایم. جلساتی که قرار است در این هفته برگزار شود تحت تاثیر تحولات فعلی است و ما تلاش داریم آنچه در وین بحث می‌شود در تهران قابل اجرا باشد.

ارسال نظر

 
1