خبر فوری

 
 
تاکید نخست وزیر پاکستان بر همراهی جامعه جهانی با مردم افغانستان در تمام جهات
کد خبر :912502975

10:50 1400/06/16


برچسب ها : پاکستان و ایتالیا, روند صلح افغانستان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه ایتالیا,

نخست وزیر پاکستان در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا بر لزوم همراهی جامعه جهانی با مردم افغانستان و پشتیبانی از گروه های افغان جهت ثبات اقتصادی و برپایی امنیت تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا بر لزوم همراهی جامعه جهانی با مردم افغانستان و پشتیبانی از گروه های افغان جهت ثبات اقتصادی و برپایی امنیت تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا که در صدر هیئت عالی رتبه به پاکستان سفر کرده است در ادامه دیدار با مقامات این کشور روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار علاوه بر گفتگو پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و رم به بررسی تحولات افغانستان و اوضاع سیاسی امنیتی این کشور پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم همراهی جامعه جهانی با مردم افغانستان و اعلام همبستگی با آنان ابراز داشت: باید زمینه های مناسب جهت امینت پایدار، ثبات و توسعه اقتصادی در افغانستان فراهم گردد.

وی با بیان اینکه مناقشه طولانی و بی ثباتی در افغانستان خسارت های گسترده ای را به پاکستان وارد آورده است خاطرنشان کرد: برپایی امنیت و ثبات در افغانستان علاوه بر پاکستان به نفع تمامی کشورهای منطقه است.

عمران خان افزود: در این مقطع حساس انجام اقداماتی در جهت بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان، ثبات امنیتی و تقویت آن و مقابله با موج عظیم مهاجران امری ضروری است. در این میان مقابله با فاجعه انسانی و مستحکم سازی اقتصاد از اولویت های اصلی و با اهمیت می باشد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه اظهارات خود در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیات با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه با ایتالیا برای دولت اسلام آباد گفت: ایتالیا شریک مهم پاکستان در بخش های مختلف است و روابط و همکاری های میان دو کشور باید در تمام زمینه ها از جمله در بخش های دفاعی، سرمایه گذاری، تجارت و روابط میان ملت ها تقویت و گسترش یابد.

لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار از همکاری های پاکستان در زمینه خروج شهروندان کشورهای مختلف به ویژه شهروندان ایتالیایی از افغانستان تقدیر نمود و بر عزم رم برای توسعه روابط و گسترش سطح همکاری ها در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وی سپس از نخست وزیر پاکستان برای سفر به ایتالیا دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1