خبر فوری

 
 
تاکید نخست وزیر پاکستان بر رفع تمامی موانع در پروژه های صندوق توسعه عربستان سعودی
کد خبر :1799796975

09:47 1401/07/26


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, دکتر سعود بن عايد الشمرى, صندوق توسعه ملی عربستان سعودی, محمد شهباز شریف, مدیر کل صندوق توسعه عربستان سعودی, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با هیئت عالی رتبه صندوق توسعه عربستان سعودی بر رفع تمامی موانع موجود در مسیر پروژه های صندوق توسعه عربستان سعودی در پاکستان تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با هیئت عالی رتبه صندوق توسعه عربستان سعودی بر رفع تمامی موانع موجود در مسیر پروژه های صندوق توسعه عربستان سعودی در پاکستان تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر سعود بن عايد الشمرى مدير کل عمليات صندوق توسعه عربستان سعودى در آسيا روز دوشنبه در صدر هیئت عالی رتبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

در این دیدار چودری سالک حسین وزیر فدرال سرمایه گذاری پاکستان، احمد چیمه مشاور نخست وزیر پاکستان و طارق فاطمی و جهانزیب خان دستیاران ویژه نخست وزیر به همراه نواف سعید المالکی سفیر عربستان سعودی نیز حضور داشتند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار به گروه ویژه متشکل از چودری سالک حسین وزیر فدرال سرمایه گذاری پاکستان، احمد چیمه مشاور نخست وزیر و طارق فاطمی و جهانزیب خان دستیاران ویژه خود ماموریت داد تا زمان اقامت هیئت عربستان سعودی در پاکستان با همکاری تمامی مسئولان و نهادهای مرتبط نسبت به حل مسائل موجود تلاش نمایند.

وی همچنین به تمامی مقامات پاکستانی مربوطه دستور داد تا تمامی مشکلات موجود در مسیر پروژه های عمرانی صندوق توسعه عربستان سعودی به صورت فوری شناسایی و موانع موجود رفع گردد.

محمد شهباز شریف در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت عربستان سعودی اظهار داشت: پاکستان برای مردم عربستان سعودی خانه دوم محسوب می گردد و مردم پاکستان نیز چنین حسی نسبت به عربستان سعودی دارند.

وی با دعوت از هیئت عربستانی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی در پاکستان خاطرنشان کرد: دولت ما توجه خود را بر روی توسعه انرژی ارزان و پاک متمرکز نموده است تا ضمن حفظ ذخایر ارزی، انرژی ارزان برای مردم فراهم گردد.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه دوستانه میان اسلام آباد و ریاض ابراز داشت: عربستان سعودی همواره در جبهه های داخلی و خارجی با پاکستان همکاری داشته است، پاکستان همیشه از حمایت ها و کمک های بی بدیل و غیر مشروط عربستان سعودی برخوردار بوده است و در جریان سیل اخیر نیز عربستان سعودی هرگونه کمک لازم را برای پاکستان فراهم نموده است.

ارسال نظر

 
1