خبر فوری

 
 
تاکید نخست وزیر پاکستان بر اهمیت روابط دوجانبه دوستانه با اتحادیه اروپا
کد خبر :592295932

16:22 1401/07/12


برچسب ها : اتحادیه اروپا, اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه اروپا, جی اس پی پلاس, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, کمیسر اروپا برای مدیریت بحران,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا بر اهمیت روابط پاکستان با کشورهای اروپایی تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا بر اهمیت روابط پاکستان با کشورهای اروپایی تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جینز لینارکیچ کمیسر اروپا برای مدیریت بحران امروز سه شنبه در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در محل دفتر نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و اتحادیه اروپا، موضوعات سیاسی و امنیتی منطقه و نیز وضعیت سیل زدگان و امدادرسانی به آنان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار از کمک‌های ارسالی اتحادیه اروپا برای کمک به سیل زدگان پاکستانی تمجید نمود و هیئت اروپایی را از ویرانگری‌های سیل اخیر در پاکستان و خسارت‌های وارد آمده به مزارع، اماکن و ساختمان‌ها، دام و زیرساخت‌های شهری و روستایی و نیز جان باختن بیش از 1600 نفر آگاه ساخت.

وی با اشاره به پدیده تغییرات آب و هوایی در سطح جهان در نتیجه تولید گازهای گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: پاکستان علی رغم سهم بسیار پایین خود در تولید گازهای گلخانه‌ای از جمله کشورهایی است که بیشترین تأثیرات را از پیامدهای تغییر آب و هوا به خود پذیرفته است.

محمد شهباز شریف ابراز امیدواری نمود جامعه جهانی با حضور فعال خود در بازسازی مناطق آسیب دیده و احیای زندگی روزمره مردم این مناطق به تسریع فعالیت‌های مرتبط با کاهش پیامدهای سیل کمک نماید.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح اقدامات صورت گرفته از جانب دولت پاکستان در راه اندازی "صندوق اختصاصی کمک نخست وزیر" برای کمک به سیل زدگان آگاه ساخت و گفت: در این صندوق می‌توان کمک‌های داخلی و بین‌المللی را پرداخت نمود.

نخست وزیر پاکستان با رضایت بخش عنوان نمودن سطح روابط موجود میان پاکستان و کشورهای اروپایی ابراز امیدواری نمود دو طرف برای تقویت روابط تجاری دوجانبه و افزایش سطح سرمایه گذاری به صورت مشترک با یکدیگر همکاری کنند تا بتوان بعد از سال 2023 از طرح جی اس پی پلاس بهره‌مند شد.

ارسال نظر

 
1