خبر فوری

 
 
تاکید مقامات پاکستان و قزاقستان بر گسترش همکاری های علمی و آموزشی
کد خبر :1704608997

10:39 1400/07/15


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, سفیر قزاقستان, شفقت محمود, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

سفیر قزاقستان و وزیر آموزش پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری در بخش آموزشی و فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر قزاقستان و وزیر آموزش پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری در بخش آموزشی و فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یرزحان کستافن سفیر قزاقستان در اسلام آباد روز چهارشنبه با شفقت محمود وزیر آموزش و فرهنگ دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در زمینه تقویت روابط میان دو کشور در بخش های آموزشی و فرهنگی به رایزنی پرداختند و نسبت به ایجاد روابط مردمی و دانشگاه های دو کشور توافق نمودند.

شفقت محمود وزیر آموزش پاکستان در این دیدار خواستار برقراری روابط عمیق و گسترده با جمهوری قزاقستان شد و پیشنهاد داد پاکستان و قزاقستان به منظور آگاه سازی ملت های یکدیگر از فرهنگ و آداب و رسوم خود به تبادل هیئت های فرهنگی میان دو کشور بپردازند.

همچنین توافق شد بدین منظور یادداشت تفاهمی میان شورای ملی هنر پاکستان با سازمان هنری مربوطه قزاقستان به امضاء رسد.

مقامات دو کشور در ادامه این رایزنی به بررسی اقدامات لازم جهت برگزاری برنامه ورزشی، وبینارهای مشترک و دیگر فعالیت های فوق برنامه جهت نزدیک کردن ملت های دو کشور پرداختند.

گفتنی است دانشگاه قائد اعظم اسلام آباد در حال حاضر همکاری هایی را با دانشگاه ها و مراکز علمی قزاقستان در زمینه علم و فناوری دارد و تفاهم نامه مربوط به آن طی دو ماه آتی میان دو طرف به امضاء خواهد رسید.

ارسال نظر

 
1