خبر فوری

 
 
تاکید مجدد نخست وزیر پاکستان بر اهمیت پروژه سی پک در رشد و توسعه اقتصادی منطقه در دیدار با سفیر چین
کد خبر :1866972413

11:04 1400/03/04


برچسب ها : CPEC, پاکستان و چین, پروژه سی پک, سفیر چین, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نونگ رونگ, کریدور اقتصادی,

نخست وزیر پاکستان در دیدار سفیر چین بار دیگر بر اهمیت پروژه کریدور مشترک اقتصادی چین-پاکستان بر رشد و توسعه اقتصادی منطقه به ویژه پاکستان تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار سفیر چین بار دیگر بر اهمیت پروژه کریدور مشترک اقتصادی چین-پاکستان بر رشد و توسعه اقتصادی منطقه به ویژه پاکستان تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیر پاکستان با عمران خان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در جریان این دیدار پیرامون مناسبات دوستانه دوجانبه میان اسلام آباد و پکن، گسترش سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف به ویژه توسعه و تقویت پروژه های مربوط به مجموعه اقتصادی سی پک، تامین واکسن ضد کرونا و همچنین 70 سالگی روابط دو کشور به بحث و رایزنی پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای رئیس جمهور و نخست وزیر جمهوری خلق چین به تشریح اهمیت روابط استراتژیک میان دو کشور پرداخت و بر عزم پاکستان برای تقویت بیش از پیش مناسبات دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در تمام زمینه تاکید نمود.

وی با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر با همتای چینی خود به مناسبت جشن 70 سالگی آغاز روابط دو کشور ابراز داشت: روابط دیپلماتیک میان پاکستان و چین نشان دهنده سطح بالای همکاری ها میان دو کشور است.

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار از نخست وزیر پاکستان برای شرکت در نشست احزاب سیاسی جهانی به میزبانی حزب کمونیست چین دعوت به عمل آورد.

وی در بخش دیگر این دیدار با اطمینان بخشی نسبت به تداوم همکاری دولت چین در زمینه مقابله با ویروس کرونا و حمایت از پاکستان در این زمینه خاطرنشان کرد: تامین نیازهای پاکستان از نخستین اولویت های دولت چین است.

ارسال نظر

 
1