خبر فوری

 
تاکید عمران خان بر بازپس گیری مناطق اشغالی فلسطین از چنگ رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور مصر
کد خبر :2118562717

09:55 1400/03/06


برچسب ها : پاکستان و مصر, تماس تلفنی, رئیس جمهور مصر, عبد الفتاح السیسی, عمران خان, فلسطین, مکالمه تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور مصر بر بازپس گیری کامل مناطق اشغالی فلسطین از چنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور مصر بر بازپس گیری کامل مناطق اشغالی فلسطین از چنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید ورزید.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، عمران خان در تماس با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در خصوص اوضاع فلسطین اشغالی و وضعیت مردم این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این تماس تلفنی با تاکید بر بازپس گیری سرزمین های اشغالی فلسطین از چنگ رژیم صهیونیستی خواستار عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر اسرائیلی از سرزمین های اشغالی فلسطین به ویژه بیت المقدس شد.

وی طی جملاتی بر لزوم اعطای حقوق اساسی به مردم مظلوم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل، خود مختار و فعال فلسطین به پایتختی قدس شریف از طریق راه حل تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای پیش از 1967 تاکید نمود.

عمران خان از اقدامات مصر و رهبران این کشور در متوقف نمودن جنایت های رژیم صهیونیستی تمجید نمود، وی با محکو نمودن جنایت های اسرائیل علیه مردم بی گناه فلسطین به ویژه زنان و کودکان و همچنین هتک حرمت مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان بر ضرورت حل فوری و منصفانه مسئله فلسطین تاکید ورزید.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر اهمیت ایجاد تفکر اجتماعی میان کشورهای مسلمان از طریق بستر سازمان همکاری اسلامی به منظور همدردی و همبستگی با امت مسلمان به ویژه کشورهای مسلمان تحت اشغال نیروهای خارجی و حفاظت از حقوق اساسی مردم این کشورها تاکید نمود.

وی با اشاره به تلاش های اخیر اسلام آباد برای رساندن فریاد مردم بیگناه فلسطین به گوش جهانیان نسبت به تداوم حمایت های پاکستان برای حل صلح آمیز و منصفانه مسئله فلسطین اعلام آمادگی نمود.

ارسال نظر

 
1