خبر فوری

 
 
تاکید سازمان آمریکایی برای قرار دادن طالبان به عنوان بخشی از جامعه افغانستان
کد خبر :1148827595

18:40 1398/01/11


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, طالبان,

سازمان آمریکایی در گزارش خود با تاکید بر لزوم قرار دادن طالبان و خانواده هایشان به عنوان بخشی از جامعه را اقدامی ضروری برای برپایی صلح افغانستان خواند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از نوای وقت، سازمان آمریکایی در گزارش خود با تاکید بر لزوم قرار دادن طالبان و خانواده هایشان به عنوان بخشی از جامعه را اقدامی ضروری برای برپایی صلح افغانستان خواند. بازرس کل ویژه آمریکایی برای افغانستان " ری کنستریکشن " طی ارسال گزارش سالانه خود به کنگره آمریکا دو موضوع قرار دادن طالبان و خانواده هایشان به عنوان بخشی از جامعه و اقتصاد ضعیف را از چالش های بزرگ خواند . رئیس سازمان " جاهن اسپوکو " گفت : تا زمانی که بر شمولیت طالبان در دایره شهروندان عادی، استحکام نیروهای پلیس و خروج و ورود کمک های مالی نظارت نشود ، ثبات و قطعنامه های امنیتی با خطر روبرو خواهند شد.
شایان ذکر است که در گزارش 2019 میلادی، خطراتی که موجب شکست مذاکرات طالبان و آمریکا می شوند ذکر شده اند. در این گزارش، 8 مورد از موارد خطری که باعث مسدود شدن مسیر آمریکا در برپایی صلح افغانستان می شوند بیان شده اند.
خبر پیروزی هرچند خوب است، اما می تواند پروژه ها و فعالیت هایی که از سال 2001 میلادی تاکنون انجام شده اند را نیز با خطر مواجه سازد. سازمان آمریکایی از سال 2014 میلادی تاکنون هرساله گزارشی از خطرات مرتبط با منافع آمریکا در افغانستان را به کنگره ایالات متحده آمریکا ارسال می کند.

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه صلح افغانستان در بیانات خود اظهار داشت، ما افغانستانی می خواهیم که برای دیگران خطری نداشته باشد.

ارسال نظر

 
1