خبر فوری

 
 
تاکید رئیس پارلمان پاکستان بر تقویت همکاری های پارلمانی میان اسلام آباد و کابل
کد خبر :911718391

11:46 1399/11/03


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و افغانستان, رئیس پارلمان پاکستان, سفیر پاکستان,

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در دیدار با سفیر این کشور در کابل بر ضرورت تقویت همکاری پارلمانی میان پاکستان و افغانستان تاکید نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در دیدار با سفیر این کشور در کابل بر ضرورت تقویت همکاری پارلمانی میان پاکستان و افغانستان تاکید نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل روز گذشته در ساختمان پارلمان پاکستان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در زمینه مناسبات دوجانبه اسلام آباد و کابل به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر ضرورت تقویت همکاری ها میان مجالس ملی دو کشور تاکید نمودند.

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار با بیان اینکه پاکستان و افغانستان دارای مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی با یکدیگر هستند گفت: منافع ملی و توسعه اقتصادی و صنعتی دو کشور نیز با یکدیگر گره خورده است و پارلمان پاکستان نیز به منظور تسهیل در تجارت با افغانستان سیاست ها و قوانین مختلف را در زمینه صدور روادید و تسهیل تجارت به تصویب رسانده است که بسیاری از آنان به اجرا درآمده است، وی ابراز امیدواری نمود این اقدامات به گسترش همکاری ها و تقویت روابط تجاری میان دو کشور منجر گردد.

اسد قیصر در ادامه از سفیر پاکستان ایفای نقش در جهت توسعه همکاری ها و تقویت مناسبات میان دو کشور را خواستار شد.

وی با ابراز اطمینان نسبت به حضور تمامی طرف های قدرت در روند صلح افغانستان خاطرنشان کرد: افغانستان امن و با ثبات به نفع پاکستان و تمام منطقه خواهد بود، افغانستان می تواند نقش ویژه ای برای ایجاد مسیر ترانزیتی میان پاکستان و آسیای میانه داشته باشد.

منصور احمد خان سفیر پاکستان نیز در این دیدار رئیس پارلمان را از سیاست های فعلی افغانستان آگاه ساخت و گفت: با تلاش های بی بدیل رئیس پارلمان پاکستان پیشرفت های قابل توجهی در مناسبات پاکستان و افغانستان مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه سیاست جدید دولت پاکستان در صدور روادید برای شهروندان افغان با استقبال بی نظیر دولت و ملت این کشور مواجه شد گفت: من با رهبران سیاسی و مقامات دولتی افغانستان در تماس هستم و آنان تمایل ویژه ای جهت تقویت همکاری ها و توسعه روابط در بخش های مختلف میان دو کشور دارند.

ارسال نظر

 
1