خبر فوری

 
 
تاکید رئیس پارلمان پاکستان بر استفاده از فرصت های موجود در جهت گسترش روابط کشورهای منطقه
کد خبر :1237271622

15:33 1400/01/07


برچسب ها : آنتالیا, اسد قیصر, پاکستان و ترکیه, چهارمین نشست روسای پارلمان هفت کشور, رئیس پارلمان پاکستان,

رئیس پارلمان پاکستان در چهارمین نشست روسای پارلمان هفت کشور در آنتالیا بر ضرورت استفاده از فرصت های موجود در جهت توسعه مناسبات و گسترش سطح روابط کشورهای منطقه تاکید نمود.


آنتالیا: به گزارش راز نیوز| رئیس پارلمان پاکستان در چهارمین نشست روسای پارلمان هفت کشور در آنتالیا بر ضرورت استفاده از فرصت های موجود در جهت توسعه مناسبات و گسترش سطح روابط کشورهای منطقه تاکید نمود.

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان طی سخنانی در چهارمین نشست روسای پارلمان هفت کشور منطقه که به صورت ترکیبی حضوری_مجازی در شهر آنتالیای ترکیه با عنوان «مبارزه با تروریسم و تقویت ارتباطات منطقه ای» برگزار گردید خاطرنشان کرد: ارتباط بنیان اصلی برای توسعه مناسبات، برپایی اتحاد و گسترش همکاری های منطقه است.

وی با اشاره به فرصت های مختلف موجود در جهت تقویت مناسبات منطقه ای بر ضرورت استفاده از این فرصت ها تاکید نمود.

رئیس پارلمان پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به گسترش سوء تغذیه، اسلام هراسی، تبعیض و عدم بردباری در سرتاسر جهان ابراز نگرانی نمود.

لازم به ذکر است چهارمین نشست روسای پارلمان هفت کشور افغانستان، چین، ایران، عراق، پاکستان، روسیه و ترکیه با عنوان مبارزه با تروریسم و تقویت ارتباطات منطقه ای به میزبانی ترکیه در شهر آنتالیای این کشور در تاریخ 4 و 5 فروردین ماه برگزار گردید.

در بیانیه مشترک صادر شده این نشست بند پیشنهادی پاکستان مبنی بر ممنوعیت استفاده سیاسی از موضوع گروه ویژه اقدام مالی(FATF) برای اعمال فشار بر کشورها و همچنین انجام اقدامات موثر برای منع استفاده هند از این مسئله برای اهداف سیاسی نیز با موافقت هیئت های حاضر گنجانده شد.

در این بیانیه همچنین بر حل مسئله منطقه جامو و کشمیر مبتنی بر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تاکید شده است.

ارسال نظر

 
1